Paliwo kosztuje już tyle samo, co w lutym. Mimo to, za pełny bak zapłacimy prawie 100 zł więcej!

Paliwo kosztuje już tyle samo, co w lutym. Mimo to, za pełny bak zapłacimy prawie 100 zł więcej!

paliwo diesel benzyna

Podaj dalej

Nowe analizy pokazują, że paliwo kosztuje już tyle samo co w lutym, a mimo to kierowcy muszą płacić praktycznie o 100 zł więcej za pełny bak. Dane zebrane przez grupę kampanijną FairFuelUK wywołują apele o kolejną obniżkę cła paliwowego. Wszystko dlatego, że cena baryłka ropy jest już bardzo niska, a paliwo wciąż stosunkowo drogie. 

Paliwo wciąż rekordowo drogie

benzyna diesel lpg ceny paliw paliwo
fot. freepik

Zgodnie z analizą, brytyjski Skarb Państwa zarabia teraz o 10 milionów funtów dziennie więcej z wpływów z podatku VAT, niż w sierpniu zeszłego roku. Wszystko za sprawą ceny, którą kierowcy płacą za paliwo. 

Mimo, że baryłka ropy spadła w zeszłym tygodniu poniżej 100 dolarów, benzyna i Diesel kosztują dużo więcej, niż w lutym. Napełnienie przeciętnego samochodu rodzinnego wychodzi drożej o około 100 zł.

Stowarzyszenie kierowców RAC komentuje: – Nadal uważamy, że jest to wyraźny dowód na to, że główni detaliści niezwykle wolno przenoszą spadające koszty hurtowe. 

Obniżki nie pomagają

paliwo diesel benzyna
fot. freepik.com – RobertBodnarT

Były kanclerz Rishi Sunak obniżył w marcu cło na paliwo o 5 pensów na litr. Ale Niemcy obniżyli je nawet o 25 pensów, aby pomóc kierowcom w kosztach. Analiza doprowadziła również do nowych oskarżeń o „spekulacje” ze strony koncernów. 

Raport Straży Konkurencji z zeszłego miesiąca wykazał, że marże brytyjskich rafinerii przerabiających ropę wzrosły ponad trzykrotnie. Urząd ds. Konkurencji i Rynków ma nadal badać przyczyny takich wzrostów. 

Jakie jest rozwiązanie?

Poseł Craig Mackinlay powiedział: – Nie jesteśmy bliżej rozwiązania zagadki, dlaczego paliwo wciąż jest rekordów drogie. I to pomimo powrotu hurtowych cen ropy do poprzednich poziomów. Choć zdaję sobie sprawę, że ogólne koszty łańcucha dostaw rosną, CMA ma do wykonania dalszą pracę aby zrozumieć i wyjaśnić sytuację”. 

Howard Cox, założyciel FairFuelUK, powiedział: – „Rząd tkwi w swoim długotrwałym, absorbującym konkursie o władzę. Pozwalają łańcuchowi dostaw paliwa na bezwzględne wykorzystywanie kierowców w Wielkiej Brytanii. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News