Otrzymał od Hondy 15 listów ostrzegających o awarii. Wszystkie je zignorował i zapłacił najwyższą cenę

Otrzymał od Hondy 15 listów ostrzegających o awarii. Wszystkie je zignorował i zapłacił najwyższą cenę

Podaj dalej

Dlaczego nie powinniśmy lekceważyć akcji serwisowych przeprowadzanych przez producentów? Bardzo dobitnie pokazuje to poniższy przypadek. Właściciel samochodu Honda Civic otrzymał od producenta 15 listów ostrzegających go o potencjalnej usterce, a ten najwyraźniej to zignorował. Niestety, przyszło mu zapłacić za to najwyższą cenę. 

Honda ostrzegała go od 8 lat

Honda wirus COVID-19

Około 63 miliony niebezpiecznych poduszek powietrznych Takata zostało wycofanych w samochodach w Stanach Zjednoczonych od listopada 2014 roku. Do września wymieniono 52 miliony. 

To oznacza, że 11 milionów potencjalnie śmiercionośnych poduszek bezpieczeństwa wciąż znajduje się w samochodach poruszających się po drogach. Jedna z nich właście odebrała kierowcy życie – jak podaje Associated Press. To zwiększa światowa liczbę ofiar śmiertelnych poduszek Takata do 26. 

Honda, we współpracy z National Highway Traffic Safety Administration ustaliła, że wadliwy napełniacz poduszki powietrznej był winny śmiertelnego wypadku z udziałem Civica z 2002 roku. Usterka poduszki powietrznej skupia się głównie na paliwie używanym do ich pompowania. 

Na czym polega awaria?

Poduszki Takata mają saletrę amonową i nadal jeżdżą
Poduszki Takata mają saletrę amonową i nadal jeżdżą

Z biegiem czasu azotan amonu używany do napełniania poduszki staje się lotny z powodu rozkładu spowodowanego wahaniami temperatury i wilgotności. To z kolei prowadzi do eksplozji, która może wysłać fragmenty metalowego kanistra do kabiny pasażerskiej. 

Honda twierdzi, że wysłała 15 listów do właściciela Civica w ciągu ośmiu lat. Kierowca samochodu niestety zginął w wypadku. NHTSA informuje, że poduszki powietrzne kierowcy i pasażera były uszkodzone, a oba napełniacze pęknięte. Informacje o tożsamości kierowcy nie zostały ujawnione. 

Każda firma, która używała wadliwych poduszek powietrznych Takata, wymieni je całkowicie bezpłatnie. Wystarczy oddać samochód do dealera lub centrum serwisowego w celu wykonania pracy. Przy następnej wymianie oleju sprawdź listę pojazdów, których to dotyczy, aby upewnić się, że nie narażasz niepotrzebnie swojego życia. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News