BMW wreszcie daje fanom to, na co czekali
Powstające od lat wyczynowe kombi bazuje na M3 Competition i jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 z podwójnym turbodoładowaniem, który rozwija moc 503 KM. Jednostka ma moment obrotowy 650 Nm.
Jest połączona wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc do standardowego układu napędu na cztery koła M xDrive. Taka konfiguracja umożliwia M3 Touring rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, zanim osiągnie elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 280 km/h.
Oczywiście M3 Touring to coś więcej niż silnik o wysokich osiągach, ponieważ model został również wyposażony w sportowe zawieszenie i aktywny mechanizm różnicowy M. Dołączają do nich 19- i 20-calowe kute felgi aluminiowe, które są owinięte w wydajne opony i wsparte mocnym układem hamulcowym, który można wyposażyć w opcjonalne tarcze węglowo-ceramiczne.
Nowy król kombi
Dzięki tym wszystkim ulepszeniom BMW M3 Touring było w stanie okrążyć tor Nürburgring w 7:35.060, co jest nowym rekordem dla kombi. Jednak wyczyn jest bardziej imponujący, gdy weźmie się pod uwagę, że nowe kombi jest szybsze niż M5 Competition i Acura / Honda NSX drugiej generacji.
Jeśli chodzi o resztę samochodu, nie jest to duże zaskoczenie, ponieważ podąża śladami M3 i M4. W rezultacie jest duży, trąbiący grill, aerodynamiczne lusterka i sportowy układ wydechowy z czterema rurami wydechowymi. Biorąc to pod uwagę, model zapowiada się na najbardziej praktyczny M3, jaki kiedykolwiek stworzono, ponieważ bagażnik może pomieścić do 53,3 stóp sześciennych (1510 litrów) bagażu.