Inspirowany wyścigami DTM
Zwykły model z serii 190 z tamtych czasów nie był aż tak imponujący. Mercedes przekształcił go jednak w swojego pierwszego sportowego sedana, skoncentrowanego na kierowcy. Na rynku pojawiły się więc modele 190E 2.3-16 i 2.5-16 z ulepszonymi silnikami, skupiające się na wydajności i osiągach.
Kiedy niemiecki producent samochodów zdecydował się wziąć udział w wyścigach DTM, powstał Evolution I, a następnie w celu uzyskania homologacji – Evolution II.
Pod maską tego konkretnego 190E 2.5-16 Evolution II pracuje czterocylindrowy, rzędowy silnik wraz z AMG PowerPack, który zapewnia imponujące 232 KM przy 7200 obr/min. Najwyższa wartość momentu obrotowego to z kolei 5000 Nm.
Tylko 500 sztuk
Samochód w standardzie wyposażony jest m. in. w regulowane zawieszenie i efektowny body kit. Ten nie tylko zmniejsza opór powietrza, ale także dodaje docisku aerodynamicznego.
Ten egzemplarz ma numer 105 (z 500 zbudowanych) i został dostarczony do Japonii. Następnie, w 2015 roku, został zakupiony przez niemieckiego dealera, który był jego właścicielem do dziś. Na jego liczniku widnieje zaledwie 10 030 przejechanych kilometrów. Z kolei w lutym 2020 roku został wysłany do Mercedes-Benz Classic Center w Kalifornii, gdzie otrzymał kompleksową renowację.
Samochód jest wyraźnie zadbany i nie wykazuje właściwie żadnych oznak zużycia. Szacunkowa wartość sprzedaży wyniesie między 225 a 275 tysięcy dolarów (837 tys. – 1 mln złotych).