Ostatni taki Opel - z napędem na tył i silnikiem V6. Od 10 lat stał w garażu pod kocem, kosztuje tylko 15 tys. zł! [ZDJĘCIA]

Ostatni taki Opel - z napędem na tył i silnikiem V6. Od 10 lat stał w garażu pod kocem, kosztuje tylko 15 tys. zł! [ZDJĘCIA]

opel-omega-v6-tyl-naped

Podaj dalej

Niezwykle dobrze zachowany, ostatni taki Opel – z napędem na tył i silnikiem V6 – pojawił się na sprzedaż. Zdecydowana większość tych samochodów już dawno trafiła na złom, ale ten wydaje się być nietknięty zębem czasu. Auto czeka na swojego nowego właściciela już 10 lat. 

Ostatni taki Opel

opel-omega-v6-tyl-naped

Opel Omegą MV6 był niezwykle ciekawym samochodem. Oferował dużo miejsca, komfort, a pod maską znalazł się sześciocylindrowy silnik benzynowy i napęd na tylną oś. Ten konkretny egzemplarz, który spokojnie można nazwać alternatywą dla BMW czy Mercedesa – jest wyrejestrowany od 10 lat. 

Choć Opel Omega nie był aż tak prestiżowy, samochód w niższej cenie znalazł wielu fanów. Dziś jednak trudno o to, by spotkać ją na drodze. Nie mówiąc już o wersji z takim silnikiem, w takim stanie i… z takim przebiegiem. 

opel-omega-v6-tyl-naped

Druga generacja była też ostatnią. Omega została zastąpiona przez dużego i niezbyt lubianego Signum. Może i samochód nie był zły, ale nie znalazł tak dużego i wiernego grona sympatyków. Poza tym miał napęd na przednią oś, co nie było tak zabawne jak w przypadku Omegi. 

Rozsądny przebieg i świetny stan

W rezultacie, wiele osób nawet dziś chętnie przyjęłaby taką Omegę, zwłaszcza jeśli Opel jest ich ulubioną marką. Ten model jest jednak dosyć stary, więc niełatwo o zadbany egzemplarz. Jeśli już coś się pojawia, kosztuje ogromne pieniądze. 

opel-omega-v6-tyl-naped

Dziś mamy przed sobą wersję MV6 – szczyt Omegi przed liftingiem. Samochód pochodzi z 1995 roku, więc ma już 27 lat. Na liczniku widnieją 103 420 kilometrów, więc samochód coś tam pojeździł. Właściciele odpowiednio o niego dbali, a dziś nie ma żadnych śladów rdzy. Po części dlatego, że ten Opel jeździł tylko do 2012 roku – wtedy trafił do garażu i spędził tam ostatnie 10 lat. 

W rezultacie otrzymujemy niezwykły egzemplarz, który wygląda idealnie. Według sprzedawcy wszystko jest sprawne, mamy też niemiecki przegląd techniczny. Oznaczenie MV6 oznacza sześciocylindrową jednostkę i automatyczną skrzynię biegów. Generuje ona 211 KM i 270 Nm momentu obrotowego. 

opel-omega-v6-tyl-naped

Cena jest śmiesznie niska

Samochód ma też całkiem dobre wyposażenie. Tylna szyba ma elektrycznie sterowaną zasłonę, przednie fotele są sterowane elektrycznie i mają ogrzewanie. Jest dwustrefowa klima, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, a także tempomat i system audio Bose ze zmieniarką CD. 

Jego zaletą oprócz świetnego stanu i wyglądu jest także cena. Samochód może być twój za 3500 euro, czyli około 15 500 zł. A to naprawdę niewiele, za auto którego już nigdy nie będzie można kupić. Chyba nikt z nas nie łudzi się, że Opel kiedykolwiek wróci do budowy silników V6, prawda?

opel-omega-v6-tyl-naped

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News