Kombi za takie pieniądze to okazja jakich mało

Dla niektórych może to być prehistoria, ale mówimy o pierwszej generacji Mercedesa Klasy E o kryptonimie W124. Samochód został przedstawiony światu w 1993 roku, a jej bezpośredni poprzednicy nazywali się nieco inaczej. W czasie swojego istnienia stał się jednak najbardziej udanym modelem trójramiennej gwiazdy, a sześć lat temu miał już 13 milionów rejestracji.
Od tego czasu sprzedaż wzrosła jeszcze bardziej, gdyż obecna wersja W213 dotarła w ciągu ostatnich lat do pół miliona klientów w samej Europie.
Wśród naszych zachodnich sąsiadów E Klasa stała się tym samym symbolem transportu, co Skoda Octavia czy Volkswagen Passat w Polsce. Wiele egzemplarzy przejeżdża ponad 100 000 km rocznie, co jest potwierdzeniem jakości. Bardzo popularnym wyborem są kombi, które zadziwiają praktycznością. Najnowsza generacja może pomieścić do 1820 litrów.

Najnowsza E Klasa i niskie ryzyko
Jeśli zdecydujesz się na najnowszą generację W213, która jest produkowana od 2016 roku, ryzyko jest naprawdę niewielkie. Trzeba sprawdzić jego historię, bo mniej jeżdżące auta z regularnym serwisem będą prawdziwymi perełkami. Historia serwisowa jest bardzo ważna, ponieważ Mercedes często wzywał samochodu do serwisu, aby uporać się z problemami wieku dziecięcego. Największym ryzykiem były wycieki oleju na turbosprężarce i związane z tym zagrożenie pożarem.
Akcje serwisowe dotyczyły też słabego wykrycia fotelika dziecięcego, w wyniku którego nie dochodziło do wyłączenia poduszki powietrznej. Ale zły egzemplarz musi być naprawdę pechowy – jedynym poważnym problemem będą tutaj przednie podwójne wahacze, które po dużym dystansie często zawodzą.

W212 dużo, dużo tańszy
Jeśli jednak nie stać cię na generację W213, których ceny rozpoczynają się już od 90 tysięcy złotych, warto zerknąć na poprzednika. W212 produkowany w latach 2009-2016 wciąż jest nowoczesny i może służyć ci przez wiele lat.
Obie generacje mają świetną ocenę Euro NCAP, a starszy model w ładnym stanie kupimy już za około 20 000 zł, czyli naprawdę niewiele. I nawet jeśli auto będzie miało wysoki przebieg, dla tego kombi nie stanowi to większego problemu. Samochód wytrzyma naprawdę długo!