Nowy producent z Chin wjeżdża na polski rynek. W ofercie BAIC wiele tanich i atrakcyjnych SUV-ów

Na polskim rynku debiutuje kolejna marka z Chin – BAIC (Beijing Automotive Industry Holding). Gigant z Pekinu swoją działalność rozpoczynał od produkcji pojazdów na zlecenie innych marek, takich jak Hyundai czy Mercedes. Jednakże, od kilku lat BAIC skupił się na produkcji własnych pojazdów, a w jego ofercie znajdziemy mnóstwo atrakcyjnych cenowo i wizualnie SUV-ów. Od dziś chiński gigant rozpoczyna swoją działalność na polskim rynku. 

baic-suv-nowe-x7
Podaj dalej
  • BAIC – gigant z Chin współpracuje m.in.  z Hyundaiem i Mercedesem
  • Polska kolejnym ważnym punktem na mapie rozwoju firmy BAIC
  • W ofercie chińskiego producenta znajdziemy aż cztery SUV-y
  • Dwa ważne sedany: U5 Plus oraz EU5

BAIC – gigant z Chin współpracuje z m. in. z Hyundaiem i Mercedesem

baic-suv-nowe-x7
fot. BAIC

BAIC to jeden z największych producentów samochodów w Chinach, które kontynuują swoją ekspansję na zachodnie rynki. Samochody z Chin już od dłuższego czasu nie są obiektem drwin i żartów. Cechują się one często wykorzystaniem europejskiej technologii lub know-how, a ich design znacząco poprawił się w ostatnich latach. Ale to, co przyciąga europejskich klientów do tych samochodów najbardziej, to cena. Porównywalne modele z Chin często są o kilkadziesiąt tysięcy złotych tańsze od ich europejskich odpowiedników. 

Chiński gigant, który dziś zaprezentował swoją ofertę na polski rynek, ma ogromne doświadczenie w produkcji samochodów. W swojej historii współpracował z Hyundaiem, czy Mercedesem, produkując samochody tych marek na swój lokalny rynek.

Kluczowy w historii BAIC był rok 2009, gdy przedsiębiorstwa wchodzące w skład holdingu wyprodukowały łącznie aż 6 milionów egzemplarzy samochodów, w tym 1,2 miliona we współpracy z Hyundaiem. W tym samym roku producent kupił prawa i technologie niezbędne do produkcji samochodów Saab 9-3 i 9-5. Wtedy też gigant obrał nowy kurs mający na celu wypromowanie swojej własnej marki samochodów. 

baic-suv-nowe-x7
fot. BAIC

Polska kolejnym ważnym punktem na mapie rozwoju firmy BAIC

Aby osiągnąć swoje cele ekspansji na zachodnie rynku w 2013 roku powstała oficjalnie spółka BAIC International Development Co., Ltd. Od razu stała się główna platformą rozwoju marki, która skupia się już nie na lokalnym rynku, a na „własnej zagranicznej platformie handlowej”.Jednym z kluczowych czynników, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu jest fakt, że marka wciąż ma w swojej ofercie samochody korzystające wyłącznie z silnika spalinowego.

Firma BAIC przeprowadziła kompletny proces certyfikacji swoich produktów za granicą. W jej portfolio znajdziemy samochody aż z pięciu kategorii i obejmują one:

  • SUV
  • terenowe
  • pickup 
  • sedan
  • samochody elektryczne
baic-bj40-offroad
fot. BAIC

BAIC utworzył już ponad 360 punktów sprzedaży w 30 krajach na całym świecie. Chiński gigant jest już obecny na rynkach w Azji Południowo-Wschodniej, Azji Środkowej i Zachodniej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Ameryce Środkowej i Południowej oraz w niektórych krajach i regionach Europy. A od dziś jest obecny także w Polsce, która będzie ważnym punktem na mapie chińskiego giganta. 

W ofercie chińskiego producenta znajdziemy aż cztery SUV-y

Samochody w nadwoziu typu SUV cieszą się niesłabnącą popularnością, dlatego też nie powinno nas dziwić, że to właśnie samochody tej kategorii będą kluczowe dla chińskiego giganta na polskim rynku. W jej ofercie znajdziemy cztery modele z rodziny SUV-ów: X35, X55 II, X7 oraz All New X7. 

Podstawowy model X35 wykorzystuje jednostkę spalinową 1.5T+CVT, która jest zgodna z normami emisji spalin Euro 6. Dysponuje mocą 150 KM i momentem obrotowym w wysokości 210 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 sekundy. Pozostałe liczby, jakie towarzyszą podstawowemu SUV-owi są równie imponujące. Samochód ma bardzo niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cd, dzięki czemu ma bardzo niskie spalanie. 

baic-bj40-offroad
fot. BAIC

Samochody chińskich producentów, BAIC nie jest tutaj żadnym wyjątkiem, charakteryzują się bardzo wysokimi poziomami wyposażenia nawet w podstawowych wersjach. Dlatego też X35 już w swojej najtańszej wersji ma reflektory LED, 8-calowy wyświetlacz multimediów, czy pełno systemów i asystentów bezpieczeństwa. 

Nieco większy X55 II dysponuje mocniejszą wersją silnika spalinowego 1.5T opracowanego wspólnie przez BAIC i Germany Meta. W tej wersji generuje on aż 188 KM i dysponuje momentem obrotowym 305 Nm. Dzięki temu sprint od 0 do 100 km/h zajmie zaledwie 7,84 sekundy. W tym modelu klienci mogą liczyć na panoramiczny dach lub nowoczesne, samoczynnie chowające się klamki. 

Flagowym SUV-em marki BAIC jest zupełnie nowy X7. Skrywa pod maską mocniejszą wersję silnika benzynowego 1.5T o mocy 188 KM. Samochód korzysta z języka projektowego nazwanego przez firmę „Capital Beauty” z charakterystycznymi liniami nadwozia. Z tyłu znajdziemy popularną listwę LED oraz cztery końcówki wydechu.

We wnętrzu nowego X7 do naszej dyspozycji są aż trzy duże ekrany. A projektanci BAIC zadbali o ergonomię i praktyczność użytkowania. Już w podstawie będziemy mogli cieszyć się także wysoką jakością dźwięku oraz oświetleniem ambientowym. Podgrzewane i wentylowane fotele (także z tyłu!) są dla modelu X7 standardem.

baic-u5-plus-sedan
fot. BAIC

Dwa ważne sedany: U5 Plus oraz EU5

Nie samymi SUV-ami człowiek żyje. A dla kierowców lubiących bardziej tradycyjne kształty Chińczycy mają w swojej ofercie dwa modele. Z tych dwóch to EU5 będzie miał podbić europejskie liczby sprzedaży. 

Elektryczny sedan posiada baterie o pojemności 48,3 kWh, która do 80% będzie ładować się poniżej 30 minut. Chiński elektryczny sedan waży nieco poniżej 2 ton, a sprint od 0 do 100 km/h zajmie mu mniej niż 10 sekund. W obliczu popularyzacji samochodów elektrycznych model EU5 może być dla BAIC równie ważny, co pozostałe cztery SUV-y korzystające z silników spalinowych. 

BAIC ma także w swojej ofercie cztery samochody terenowe: F40, BJ40SE, BJ40 PLUS oraz BJ80. W tych pojazdach znajdziemy także najmocniejszą jednostkę benzynową BAIC – 2.0T o mocy 225. KM i momencie 380 Nm. Ale warto wspomnieć, że chiński gigant doświadczenie w sektorze offroadu zbierał m. in. biorąc aktywny udział w najtrudniejszym rajdzie świata – Rajdzie Dakar. 

Przeczytaj również