Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Legendarny pick-up łączy Diesla z elektryfikacją

Dla wielu z nas Toyota Hilux jest synonimem niezawodności, czy wręcz nieśmiertelności. Wszystko za sprawą kultowego już odcinka brytyjskiego programu Top Gear, w którym prowadzący próbowali dosłownie wszystkiego, aby odesłać japońskiego pickupa na złom. Nie pomogło nawet zrzucenie go z dachu wieżowca. Jednakże, samochód do dziś podtrzymuje ten trend. A w przyszłym roku w salonach Toyota Professional pojawi się zupełnie nowa wersja Hiluxa. 

2023-hilux-hybrid-48v-int-02
Podaj dalej
  • Toyota poszerza gamę Hiluxa o nowy system Mild Hybrid 48V
  • Nowy Hilux jest wydajniejszy, ma lepsze osiągi i płynniejszą jazdę w mieście i terenie
  • Pickup będzie dostępny w salonach w drugiej połowie 2024 roku

Toyota poszerza gamę Hiluxa o nowy system Mild Hybrid 48V

2023-hilux-hybrid-48v-int-02
fot. Toyota

Toyota Hilux zyskała światową sławę jeszcze na długo przed emisją wspomnianego wyżej odcinka programu Top Gear. Pickup został zaprezentowany w 1968 roku i klienci bardzo szybko docenili go za jakość, trwałość i niezawodność. Także za sprawą swojej wszechstronności samochód szybko zyskał ogromną popularność. 

W przyszłym roku w polskich salonach pojawi się natomiast pierwszy zelektryfikowany wariant w historii Hiluxa – Mild Hybrid 48V. Nowy napęd, jak czytamy w informacji prasowej, to „większa wydajność, lepsze osiągi i komfort podczas jazdy w mieście i terenie”. 

Japoński producent jest jednym z niewielu, który podchodzi do kwestii neutralności węglowej z rozsądkiem. Chce oferować klientom wiele rodzajów napędów, a ostatnio poinformował o pracach nad silnikiem spalinowym zasilanym wodorem. A Hilux Mild Hybrid 48V potwierdza wielotorowe podejście Toyoty do celu jakim jest osiągnięcie neutralności węglowej. 

2023-toyota-hilux-hybrid-48v-main-02
fot. Toyota

Nowy Hilux jest wydajniejszy, ma lepsze osiągi i płynniejszą jazdę w mieście i terenie 

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V ma charakterystyczną dla tego modelu stylistykę podkreśloną masywnym przednim zderzakiem. Auto z tym napędem dostępne będzie wyłącznie z podwójną kabiną. Wnętrze jest komfortowe i przestronne, a na liście wyposażenia jest m.in. najnowszy system multimedialny oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

Pod maską pracuje dobrze znany, mocny silnik Diesla o pojemności 2,8 litra. 16-zaworowa jednostka generuje moc 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Ale tym razem jest ona wzmocniona przez system Mild Hybrid 48V. Powstał specjalnie z myślą o pickupie. 

Kompaktowy generator napędzany od silnika spalinowego za pomocą systemu paskowego ładuje nową baterię litową 48V, na tyle małą i lekką (7,6 kg), że udało się ją zainstalować pod tylnymi siedzeniami, minimalizując tym samym jej wpływ na przestrzeń w kabinie. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera DC/DC.

2023-toyota-hilux-hybrid-48v-main-02
fot. Toyota

Bateria jest ładowana podczas zwalniania. Dzięki temu można efektywnie odzyskiwać energię, która w przeciwnym razie poszłaby na marne. Ponadto, przy całkowicie naładowanej baterii układ dostarcza do 16 KM mocy i 65 Nm momentu obrotowego.

Pickup będzie dostępny w salonach w drugiej połowie 2024 roku  

Toyota Hilux jest produkowana w sześciu różnych fabrykach i sprzedawana w ponad 180 krajach oraz regionach na całym świecie. Dzięki temu od 1968 roku dostarczono do klientów ponad 21 milionów egzemplarzy tego modelu. 

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2024 roku.

Przeczytaj również