-
Skoda Superb 2024 będzie oferowana także z silnikami spalinowymi
-
Flagowy model czeskiego producenta będzie dostępny w wersji liftback oraz kombi
-
We wnętrzu znajdziemy nowy obrotowy przycisk Smart Dials
-
Samochód powinien pojawić się w europejskich salonach w pierwszym kwartale 2024
Najnowsza Skoda Superb będzie miała silniki spalinowe
W dobie wszechobecnej elektryfikacji najważniejszą wiadomością dotyczącą najnowszego Superba jest fakt, że będzie on oferowany z klasycznym napędem spalinowym. Prawdopodobnie będzie to jednak ostatni flagowy model czeskiego producenta, którego kupimy albo z benzyną albo z dieslem. Będą jednak dostępne także hybrydy.
Ale nie to wyróżnia Superba najbardziej. Najnowszej generacji Volkswagen Passat również otrzyma silnik spalinowy, ale nie otrzyma za to nadwozia typu sedan. Te w Volkswagenie już dziś zostało zarezerwowane dla elektrycznego odpowiednika ID.7. Siostrzana Skoda Superb będzie za to dostępna w dwóch wersjach nadwozia.
Czwarta generacja Superba przeszła ewolucję, oferując jeszcze więcej stylu, technologii, wydajności, komfortu i użyteczności.
W przeciwieństwie do Passata, będzie i kombi i liftback
Najnowszy flagowiec Skody wygląda całkiem znajomo, choć wszystkie elementy nadwozia zostały gruntownie przeprojektowane. Samochód ma ostrzejsze akcenty stylistyczne, takie jak węższe LED-y Matrix, czy nowoczesne LED-y z tyłu. Mają one krystaliczne elementy zapewniające bardziej luksusowy wygląd. W porównaniu do poprzednika, osłona chłodnicy jest szersza, tak samo wlot powietrza, wokół którego rozciąga się chromowana listwa.
Nowy Superb jest także większy od już bardzo dużego poprzednika. Flagowiec urósł o 43 mm na długość, jest też o 12 mm wyższy. A przy tym jego współczynnik oporu aerodynamicznego spadł do imponujących 0,24 cd. Zarówno kombi jak i liftback mają ten sam rozstaw osi, jednak ten drugi jest o 10 mm dłuższy.
Nowy przycisk Smart Dials i jeszcze lepsza jakość wykonania
Wewnątrz projektanci Skody dołożyli wszelkich starań, aby ulepszyć zarówno jakość jak i technologię. Na desce znajdziemy więc 13-calowy ekran multimediów i 10-calowy wirtualny kokpit. Kolejną atrakcją będzie zupełnie nowy obrotowy przycisk „Smart Dials” ze zintegrowanymi wyświetlaczami. Będzie on na pewno używany przez tych, którzy nie są fanami dotykowych ekranów.
Są jednak także fizyczne przyciski, którymi zmienimy temperaturę klimy, czy włączymy lub wyłączymy ogrzewanie foteli. Środkowy przycisk, co ciekawe, można dostosować pod siebie. Może służyć do regulacji głośności, prędkości wentylatora, czy kierunku nawiewu, a nawet trybów jazdy.
Skoda twierdzi, że przestrzeń nad głową i bagażnik znacznie wzrosły w porównaniu z poprzednikiem. Pojemność kufra wynosi dokładnie rzecz biorąc 645 litrów dla hatchbacka oraz 690 litrów dla kombi.
Skoda Superb trafi do salonów już na początku przyszłego roku
Flagowiec opiera się na rozwiniętej architekturze MQB, którą będzie współdzielił z VW Passatem. Gama silników jest bardzo podobna do najnowszego Kodiaqa. Podobnie jak w przypadku SUV-a, Superb obejmuje silniki wysokoprężne, benzynowe, mild hybrid oraz plug-in hybrid. Ten ostatni będzie jednak dostępny tylko w nadwoziu kombi.
Benzyna + Mild Hybrid | ||
1.5 mHEV | 7-biegowe DSG FWD | 148 KM |
2.0 TSI | 7-biegowe DSG FWD | 201 KM |
2.0 TSI | 7-biegowe DSG AWD | 261 KM |
Diesel | ||
2.0 TDI | 7-biegowe DSG FWD | 148 KM |
2.0 TDI | 7-biegowe DSG AWD | 190 KM |
Plug-in Hybrid (Combi) | ||
1.5 TSI iV | 7-biegowe DSG FWD | 201 KM |