W czasach, gdy ekstremalne SUV-y i crossovery są bardzo modne, te cztery modele pokazują, że jest jeszcze miejsce na rynku na odrobinę tradycji. Te samochody łączą w sobie praktyczność, luksus i komfort, a także zaskakujące osiągi.
Zacznijmy od cyferek – Audi RS6 Avant jest wyposażony w 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 600 KM i momencie obrotowym w postaci 800 Nm. Napędzany jest oczywiście na wszystkie cztery koła.
Podobnie wygląda sprawa w przypadku Mercedesa E 63 S Wagon. Ten napędzany jest również 4-litrowym turbodoładowanym V8, ale ma niewielką przewagę mocy – 610 KM.
BMW M5 Competition korzysta z nieco większego, 4,4-litrowego V8, który wykręca 620 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Na sam koniec mamy Panamerę Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, które oferuje nie mniej niż 680 KM i moment obrotowy 850 Nm. Wszystko to pochodzi z 4-litrowego silnika V8 współpracującego z silnikiem elektrycznym. Podobnie jak wszystkie inne, napędzane jest na wszystkie cztery koła.
Cała czwórka została poddana serii testów wydajnościowych, w tym wyścigom na ćwierć mili. Nie będziemy spoilerować, ale powiemy tylko, że jest wyraźny zwycięzca i wyraźny przegrany. Jak obstawiacie?