Dacia Duster wcale nie taka tania jak ją malują
Pozornie niskie ceny, które towarzyszą temu SUV-owi, szybko zamienią się w wysokie. Dacia Duster ma wiele problemów, o których piszą dziś dziennikarze niemieckiego Auto Bild.
W ciągu zaledwie 10 lat Dacia stała się prawdziwym fenomenem i odgrywa rolę jednego z najważniejszych modeli grupy Renault. Dacia wspólnie z francuską firmą sprzedaje setki tysięcy Dusterów w Europie. A w Rosji Duster jest najlepiej sprzedającym się Renault w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku.
Niestety, wraz z rosnącą popularnością, Duster staje się koszmarem dla kolejnych właścicieli. Niemcy przetestowali pierwsze Dustery produkowane w latach 2010-2018.
Ma swoje plusy
Oczywiście, nie jest tak, że są same minusy. Dacia jest i będzie ciekawym wyborem na rynku aut używanych. Samochód bazuje na podstawach Renault Clio z połowy lat 90. i oferuje całkiem sporo miejsca. Prosta konstrukcja od zewnątrz i wewnątrz ma jednak swój urok i poruszanie się po drogach nie sprawia jej większych problemów. A, jak podkreślają Niemcy, im gorszy rodzaj nawierzchni, tym lepiej ten tani SUV będzie sobie radził. Z napędem 4×4 możesz pojechać dosłownie gdzie tylko będziesz chciał.
Pewne niedoskonałości można usprawiedliwić niską ceną, która nie ma sobie równych wśród innych SUV-ów o podobnych rozmiarach. Ponadto, samochód występuje z silnikami typu Diesel i napędzanymi LPG. Spełnienie marzeń oszczędnych kierowców.
Niestety, ale z biegiem lat i kilometrów wizerunek Dustera nieco się załamuje. Ludzie mają tendencje do obwiniania o to pierwszych właścicieli, którzy nie zapewniają swoim samochodem należytej opieki. Z pewnością będzie to miało znaczenie, ale redakcja Auto Bild dokonywała wszystkich regularnych napraw i wymian, a i tak wyszło… jak zwykle.
Benzyna i Diesel z licznymi problemami
Obawy potwierdzają wyniki niemieckich badań technicznych, gdzie wśród 2- i 3-letnich Dusterów samochód wypada najgorzej w swojej klasie. Mają dwukrotnie większą częstotliwość problemów w porównaniu do średniej i prawie czterokrotnie większą w porównaniu do najlepszych wyników.
Jakie są problemy? Silniki, zwłaszcza 1,2 TCe oraz 1,5 dCi mają wycieki oleju, występują problemy z turbiną, wtryskiwaczami i pompami paliwowymi. W związku z powyższym, pojawiają się problemy ze świecami zapłonowymi i emisją oraz wycieki oleju ze skrzyni biegów. Tworzywa sztuczne we wnętrzu nie wytrzymują wysokich temperatur.
Niemcy twierdzą, że używana Dacia Duster jest tania w zakupie, ale mimo to nie można jej określić tanim samochodem. Z niektórymi częściami może być tyle problemów, że nowy samochód z gwarancją na dłuższą metę wyjdzie taniej.