Najnowszego VW Golfa można już mieć za śmiesznie niskie pieniądze. Spadek ceny jest ogromny

Najnowszej generacji VW Golf VIII nie przypadnie do gustu każdemu. Ale Golf to zawsze Golf, tym bardziej, że już wkrótce najprawdopodobniej całkowicie zniknie z rynku. A nawet jeśli kultowa nazwa pozostanie w portfolio niemieckiego producenta, silniki elektryczne z pewnością wyprą tradycyjne jednostki. Dlatego obecny Golf wciąż jest warty uwagi, tym bardziej w takich cenach. 

vw-volkswagen-golf-uzywany
Podaj dalej

Ten VW budzi zainteresowanie

vw-volkswagen-golf-uzywany
fot. VW

Dla niektórych najnowszy VW Golf VIII to wciąż bardzo nowy i bardzo świeży samochód. Prawda leży jednak gdzieś po środku, bo samochód w październiku będzie miał już 4 lata. W 2019 roku hatchback i kombi z Wolfsburga kosztowały w salonie około 80 000 zł. Dziś za ten sam samochód musimy zapłacić praktycznie 40 000 zł więcej – to ogromny wzrost. 

Większość z nas może więc pomarzyć o zakupie „samochodu dla ludu”. Skoro jednak samochód jest już na rynku od prawie 4 lat, warto rozejrzeć się za nim na rynku aut używanych. I choć VW Golf nie jest już tak dobry i tak „porządny” jak poprzednie generacje, wciąż budzi spore zainteresowanie potencjalnych klientów. 

vw-volkswagen-golf-uzywany
fot. VW

Samochód ma jednak kilka wad, o których nie sposób nie wspomnieć. Wystarczy otworzyć maskę, aby zobaczyć, że jest tam ręczny drążek zamiast sprężyny. Do tego dochodzą niesamowite problemy z oprogramowaniem, którą VW poprawił dopiero pod koniec 2021 roku. I choć faktycznie działa ona lepiej, system wciąż jest niestabilny, wyświetla dziwne wiadomości, czy po prostu się wiesza. 

Dużo niższa cena i lepsze warunki niż przy kupnie nowego

W tym roku Volkswagen planuje facelifting, jednak ten będzie dostępny rzecz jasna tylko jako nowy i zapewne będzie jeszcze droższy niż obecnie. Komisy i aukcje używanych aut online wkrótce będą jedynym miejscem, gdzie będziemy kupować samochodu.

vw-volkswagen-golf-uzywany
fot. VW

Jeśli jesteś zainteresowany najnowszym Golfem upewnij się, że samochód nie ma oprogramowania MIB 3, które jest główną słabością samochodu. Lepiej unikać też jednostek typu mild hybrid. 

Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild przetestowali egzemplarz z 2021 roku z przebiegiem zaledwie 14 704 km. W tym czasie jego cena spadła o 1/5 do 111 000 zł. Pamiętajmy, że mówimy tu jednak o praktycznie nowym samochodzie. Auto miało do tego bogate wyposażenie, podgrzewaną kierownicę, czy 3-strefową klimę. 

Samochód nie nosił śladów znaczących uszkodzeń wewnętrznych czy zewnętrznych. A pierwotny właściciel zdecydował się na 5-letnią gwarancję, która wciąż będzie obowiązywała. Istnieje również możliwość dokupienia tempomatu adaptacyjnego lub hotspotu WLAN, co jest jedną z zalet nowoczesnych samochodów, których system pokładowy jest stale podłączony do Internetu.

vw-volkswagen-golf-uzywany
fot. VW

Przeczytaj również