Pierwszy taki McDonald’s na świecie
McDonald’s rozpoczął testy szybszego, zautomatyzowanego systemu drive-thru. Gigant restauracji typu fast food przeprowadza ten eksperyment od kilku tygodni, jak donosi The Guardian. Nacisk kładziony jest na osoby, które wolą zamawiać na wynos, a celem jest przyspieszenie tego procesu.
Klienci w restauracji w Fort Worth w Teksasie mają dwie możliwości odebrania posiłku, który zamówią z wyprzedzeniem z aplikacji mobilnej albo w restauracji za pomocą kiosku. Zamówienie można złożyć też na zewnątrz za pomocą nowej linii przejazdu zwaną „kolejką zamówień z wyprzedzeniem”. Jedzenie odbierzemy za pomocą taśmowego przenośnika z kuchni do klienta.
Na stronie internetowej McDonald’s czytamy: – Kolejka zamówień z wyprzedzeniem to oddzielna linia przejazdu, na której klienci otrzymują zamówienia za pośrednictwem przenośnika z jedzeniem i napojami. To świetna opcja dla klientów, którzy chcą złożyć zamówienie z wyprzedzeniem za pomocą aplikacji McDonald’s. Dzięki temu pomijamy tradycyjny przejazd przez kolejkę i otrzymujemy jedzenie szybko i wygodnie.
Nowy pomysł nie podoba się każdemu
Nowy pomysł sieci McDonald’s wywołuje również kontrowersje. W mediach społecznościowych wielu krytykuje międzynarodową firmę za inwestowanie dużych sum w zautomatyzowaną restaurację, zamiast lepiej opłacać swoich pracowników.
Reporter Elijah Schaffer zamieścił na Twitterze film przedstawiający zautomatyzowaną dostawę zamówień w restauracji z podpisem:
– Prosiłeś o płacę minimalną w wysokości 25 dolarów. Otrzymujesz: pierwszy zautomatyzowany McDonald’s w Teksasie”. Tweet ten w chwili pisania artykułu miał już 100 000 polubień i ponad 20 000 udostępnień.
You asked for $25 minimum wage
You get: First fully automated McDonalds in Texas pic.twitter.com/hd5AsBTOwX
— E (@ElijahSchaffer) December 22, 2022