Diesel i benzyna tego nienawidzą
Technika prowadzenia samochodu z manualną skrzynią biegów jest zdecydowanie inna, niż w przypadku automatu. Najważniejsze jest tutaj sprzęgło, o którego prawdziwym przeznaczeniu często zapominamy. Twój Diesel lub benzyniak będą wdzięczne, jeśli nie będziesz popełniał tego błędu.
Przede wszystkim sprzęgło powinno służyć tylko do zmiany biegu. Kierowcy bardzo często o tym zapominają, trzymając wciśnięty lewy pedał na przykład na czerwonym świetle. To bardzo poważny błąd i absolutnie tego nie rób.
Twój Diesel lub benzyniak cierpi równie mocno, jeśli podczas swobodnej jazdy trzymasz nogę lekko uniesioną nad pedałem sprzęgła. Jazda na półsprzęgle lub delikatne muskanie pedała podczas jazdy również może mieć bardzo złe skutki dla naszej skrzyni biegów i sprzęgła.
Obciąża sprzęgło
Taka technika w niczym nie pomaga i bardzo obciąża sprzęgło, doprowadzając do jego wcześniejszego zużycia. Dlatego powinniśmy pamiętać, aby lewą nogę zawsze kłaść na specjalnej platformie, która właśnie do tego służy.
Co więcej, ma to jeszcze jeden bardzo ważny aspekt – bezpieczeństwo. Podczas gwałtownego, awaryjnego hamowania trzymając nogę w okolicach sprzęgła nie będziemy w stanie mocno zaprzeć się o samochód.
Świadomy kierowca to lepszy kierowca
A to właśnie wtedy siła hamowania jest największa. Dociskając mocno plecy do fotela możemy włożyć więcej siły w uderzenie w pedał hamulca. Pamiętajmy o tym, bowiem często nawet kilka metrów może zadecydować o tym, czy uda się nam ominąć przeszkodę i uniknąć poważnych konsekwencji.
Trzymanie nogi na sprzęgle w samochodach benzynowych czy z silnikiem typu Diesel ma same wady. Jadąc kolejny raz samochodem pamiętaj o tym i sprawdź, czy na pewno nie popełniasz tych błędów nieświadomie.