Łada Niva przerobiona na nowoczesnego SUV-a na sprzedaż. Ma 300 KM, instalację LPG i 22-calowe felgi [ZDJĘCIA]

Łada Niva przerobiona na nowoczesnego SUV-a na sprzedaż. Ma 300 KM, instalację LPG i 22-calowe felgi [ZDJĘCIA]

lada-niva-suv-22-calowe-felgi

Podaj dalej

Łada Niva nie kojarzy nam się raczej pozytywnie, ale… ktoś postanowił przerobić ją na w miarę nowoczesny samochód typu SUV. Samochód ma 300-konny silnik, napęd LPG i ogromne, 22-calowe felgi. Choć o gustach się nie dyskutuje, ten samochód z całą pewnością wyróżnia się z tłumu. Teraz dodatkowo jest na sprzedaż – masz ochotę na nowoczesną Nivę o takich osiągach?

Łada Niva jako nowoczesny SUV

lada-niva-suv-22-calowe-felgi
fot. Classic Trader

Jeśli jesteś fanem rosyjskiej myśli technicznej, taka Łada to będzie dla ciebie nie lada gratka. Ale zmierzenie się z jej zakupem nie będzie proste, bo tak wygląd, jak i cena za SUV nie jest skromna. Ale kto z nas może powiedzieć, że ma w garażu nowoczesną Ładę Niva o takich osiągach? 

Łada Niva, klasyczny SUV z Rosji, zaskarbił sobie wielu fanów. Rosyjski off-roader radził sobie świetnie zarówno na twardym asfalcie, jak i na nieutwardzonych drogach. Co więcej, samochód był w produkcji przez kilkadziesiąt lat, co niejako potwierdza jego solidność. 

lada-niva-suv-22-calowe-felgi
fot. Classic Trader

Portal aukcyjny Classic Trader oferuje na sprzedaż Nivę z bardzo daleko idącymi modyfikacjami. Można powiedzieć, że SUV stał się poniekąd luksusowy. Za ten konkretny egzemplarz samochodu, który jest w produkcji od 1977 roku trzeba będzie zapłacić aż 164 000 zł. 

Za te pieniądze nowa Skoda na wypasie

lada-niva-suv-22-calowe-felgi
fot. Classic Trader

Co dostajemy za pieniądze, które wystarczyłyby na nową Octavię Combi 2.0 TDI DSG 4×4? Zmodyfikowany silnik i monstrualne koła. Dotychczasowy właściciel pojazdu przerobił czterocylindrowy silnik, który zamiast 1,7 ma teraz 1,8 litra pojemności. Ma też dodatkową turbosprężarkę, wyścigową jednostkę sterującą i szereg innych podzespołów. Na LPG silnik generuje 175 KM, natomiast w ustawieniu „wyścigowym” aż 300 KM. 

To znaczna poprawa w stosunku do seryjnych 83 KM, ale potencjał jednostki z pewnością będzie ograniczony przez 5-biegowego manuala. SUV ma też oryginalny napęd na wszystkie koła i blokowane mechanizmy różnicowe. Nie wspominając o 22-calowych felgach z niskoprofilowymi oponami 245/30. Wyglądają dość komicznie, a i o jeździe poza drogą nie może być tutaj mowy. 

lada-niva-suv-22-calowe-felgi
fot. Classic Trader

To jeszcze nie wszystko…

Za zwiększoną mocą idą także bardziej wyrafinowane hamulce od… Porsche. Duże tarce z łatwością mieszczą się pod gigantycznymi felgami. Właściciel wymienił też wszystkie światła na LED-y, zamontował nowe zderzaki, progi, czy poszerzone błotniki. Do wnętrza trafiły sportowe fotele Audi oraz system multimedialny Pioneer. Subwoofer zajmuje praktycznie cały bagażnik. 

Modernizacja wydaje się być zrobiona naprawdę porządnie, a właściciel po ich wprowadzeniu przejechał zaledwie 4600 kilometrów. To może sugerować nam, że silnik nie będzie wymagał dalszych inwestycji – przynajmniej na początku. SUV został wyprodukowany w 2004 roku, ale tak naprawdę nie wiemy do czego może teraz służyć. Nie nadaje się w teren, nie nadaje się na tor wyścigowy… Nawet po mieście z tymi felgami nie będzie łatwo. 

lada-niva-suv-22-calowe-felgi
fot. Classic Trader

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News