Widziałeś tę kontrowersyjną reklamę BMW? Okazuje się, że to jedna wielka ściema!

Greenpeace dobiera się do niemieckiej marki BMW, która wprowadzała opinię publiczną w błąd. Pamiętacie głośną reklamę Grety Thunberg, mówiącą o tym, że BMW jest najlepszą marką samochodów na świecie pod względem klimatu? Wszystko wskazuje na to, że była to jedna wielka ściema. 

bwm
Podaj dalej

Ich Diesel wcale nie taki czysty?

bmw-diesel-greta-thunberg

Ekolodzy zgłosili „beemkę” do Szwedzkiej Agencji Konsumenckiej w związku z głośną reklamą Grety Thunberg. Okazuje się, że w badaniu oceniono tylko siedmiu producentów… Oznacza to, że BMW nie mogło określić się jako „najlepsza marka na świecie pod względem klimatu”. 

– Poprosiliśmy BMW o dowody, ale ich nie otrzymaliśmy – powiedział Gustav Martner z Greenpeace Norden. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

6 grudnia Greta Thunberg przejęła na jeden dzień stanowisko redaktora naczelnego Dagens Nyheter. Gazeta tego dnia w głównej mierze poświęcona była faktom dotyczącym kryzysu klimatycznego. 

BMW 320d

Jedna z reklam umieszczona w gazecie odbiła się jednak szerokim echem. Producent samochodów BMW przerobił znane na całym świecie plakaty Grety Thunberg i zmienił ich tekst na: – Najlepsza marka samochodów na świecie dla klimatu. 

Greta Thunberg zaakceptowała reklamę

Do tej pory Szwedzka Agencja Konsumecka otrzymała 25 zgłoszeń dotyczących reklamy beemki. Jednym ze skarżących jest Greenpeace Sweden. W swoim raporcie przeciwko BMW Greenpeace stwierdza, że przeanalizował ankietę i nie wszystkie marki zostały uwzględnione w badaniu Dow Jones. 

Kierowco! Tankujesz do swojego samochodu to paliwo? Uważaj, jest dużo gorsze od Diesla!

Uwzględniono tylko dwie z dziesięciu najlepiej sprzedających się marek samochodów w Szwecji. Nie ma w nim także Tesli, która postrzegana jest jako producent najmniej szkodliwy dla klimatu. Greenpeace twierdzi w swoim raporcie, że „reklama jest wysoce myląca”. Twierdzą, że zgłosili firmę także do rzecznika ds. reklam.

bmw-diesel

BMW w opałach

– Podstawową zasadą jest to, że reklama nie powinna wprowadzać w błąd. Poprosiliśmy niemiecką markę o dowody i materiały źródłowe, bo nie chcemy robić nikomu problemów, jeśli ma po swojej stronie rzeczowe fakty. Zamiast tego BMW powiedziało, że mamy sami sobie zbadać całą sprawę. Dowiedzieliśmy się, że w ankiecie uwzględniono tylko siedmiu producentów samochodów – powiedział Gustav Martner z Greenpeace Norden. 

Wszystko wskazuje na to, że siedem firm objętych ankietą Dow Jones to Honda, Hyundai, Mazda, BMW, GM, Peugeot i Mahindra. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Przeczytaj również