Tylko w 2019 roku Volkswagen zbudował w sumie 910 926 sztuk tego kompaktowego SUV-a, co czyni go najlepiej sprzedającym się pojazdem całej grupy Volkswagena. Nie powinno być to żadnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że Tiguana można kupić w 80% krajów na całym świecie.
Jeśli przyjrzymy się dokładnie, okaże się, że co 35 sekund z taśmy zjeżdżał jeden Tiguan.
Dzięki wynikom z 2019 roku ten model stał się również najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie. Z kolei popyt ze strony dużych rynków takich jak Chiny, czy USA, uczynił Tiguana XL jednym z dwóch najbardziej popularnych wariantów. Obecnie stanowi on 55% całej produkcji.
Volkswagen buduje Tiguana w czterech zakładach na trzech kontynentach. Model ze standardowym rozstawem osi budowany jest w Wolfsburgu na rynek europejski, afrykański i azjatycki, a także w fabryce w Rosji na rynek lokalny i sąsiednie kraje Azji Środkowej.
Tiguan L/Allspace o dużym rozstawie osi jest produkowany w Szanghaju w Chinach na rynek lokalny oraz w meksykańskiej Puebli – te modele trafiają na rynki w Ameryce, Europie, Afryce, Azji i Oceanii.
To z pewnością jednak nie koniec sukcesów Tiguana. Już pod koniec tego roku ma bowiem pojawić się model poliftingowy. Aktualizacja przyniesie ulepszenia techniczne i wizualne, w tym hybrydowy model plug-in dla Europy.