Eksperci stworzyli profil typowego nabywcy SUV-a Coupe. Czy ty również powinieneś jeździć takim samochodem?

SUV-y Coupe, wiecie, te crossovery z wysokim prześwitem, przyciętą linią dachu, przypominającą coupe, są coraz częstszymi gośćmi na naszych drogach. Eksperci wyjaśniają, dlaczego ludzie tak chętnie kupują samochody tej klasy. 

Mercedes SUV Coupe
Podaj dalej

Mercedes SUV Coupe

Bądźmy szczerzy. Ten rodzaj nadwozia, SUV-y Coupe, nie przypadł do gustu wszystkim odbiorcom. Jeśli chcecie szukać winnych za popularyzację tego segmentu, w pierwszej kolejności wskazalibyśmy na BMW i jego X6. 

SUV-y Coupe sprzedają się świetnie

Mimo kontrowersyjnego wyglądu, SUV-y Coupe sprzedają się nad wyraz dobrze. To główny czynnik, dla którego coraz więcej marek wchodzi do tego segmentu. Jednym z najnowszych jest m. in. Mercedes-Benz ze swoim AMG-GLE 63S Coupe, który jest następcą AMG-GLE 53 Coupe. 

BMW X6 SUV Coupe

BMW oczywiście dodało do swojej oferty takie modele jak X4, czy X2, które uzupełniają flagowego w tym segmencie X6. Grupa Volkswagena ma z kolei swoje Audi Q8, czy Porsche Cayenne Coupe.

Kto to kupuje?

Strategic Vision, firma badawczo-konsultingowa zajmująca się motoryzacją, raz do roku zbiera dane od nabywców nowych samochodów. Firma ma wgląd na to, dlaczego ludzie kupują SUV-y Coupe. Według jej raportu wynika, że ci klienci są średnio od 4 do 5 lat młodsi od nabywcy typowego SUV-a. To pozwala producentom obniżyć średni wiek użytkownika marki, co z kolei przekłada się na lepszą jej atrakcyjność.

Audi RS Q8: 600-konny mięśniak z duszą sportowca

W swoim raporcie firma dodaje również, że nabywcy SUV-ów są mniej wrażliwi na cenę. Oznacza to, że producenci mogą podnieść cenę tych pojazdów i nie wpłynie to znacząco na sprzedaż. Co najważniejsze, nabywcy SUV-ów Coupe w tej grupie wiekowej są bardziej świadomi i przykładają większą wagę do swojego wizerunku. 

Profil klienta

– Bardziej niż czegokolwiek innego, nabywcy SUV-ów Coupe chcą dobrze wyglądać w swoim samochodzie i wyróżniać się na tle innych – mówi w raporcie Alexander Edwards, prezes Strategic Vision. 

Porsche Cayenne Coupe SUV

Pojazd jest dla nich przedłużeniem własnej osobowści, coś w rodzaju gracza, który na konsoli widzi awatara online, jako przedłużenie tego, kim są. Oprócz reprezentowania siebie chcą, aby pojazd reprezentował ich sukces – dodał. 

Przeczytaj również