Diesel pod maską samochodu elektrycznego? Według najnowszych badań odpowiedź brzmi "TAK"!

Konsumenci zaczynają akceptować pojazdy elektryczne, ale wciąż istnieje ogromna luka informacyjna, która producenci będą musieli pokonać. Według najnowszych badań okazuje się, że 66% elektryków ma pod maską silnik benzynowy lub typu Diesel. 

Diesel pod maską samochodu elektrycznego? Według najnowszych badań odpowiedź brzmi „TAK”!
Podaj dalej

Diesel? Benzyna? Elektryk?

Do takich wniosków doszła Toyota podczas swojej imprezy E-volution. To właśnie tam firma ujawniła oszałamiające statystyki, które pokazują, jak niewiele osób wie o pojazdach elektrycznych. Diesel? Benzyna? Elektryk? A co to za różnica?

W ramach badania świadomości pojazdów elektrycznych w 2019 roku zadano ludziom niezwykle proste pytanie. Czy samochód elektryczny ma silnik benzynowy lub typu Diesel? Odpowiedź brzmi oczywiście nie, ale… 66% respondentów odpowiedziało, że tak. Pytanie zostało postawione ponownie w tym roku, a wyniki były dokładnie takie same. 

diesel-elektryk-ladowanie

Przez 2 lata w świadomości ludzi nie zmieniło się kompletnie nic – 66% osób nadal uważa, że pojazdy elektryczne mają silnik spalinowy. Jest to zaskakujące, ponieważ pojazdy elektryczne weszły już do głównego nurtu. Co ciekawe, aż 70% ludzi rozważa zakup takiego pojazdu w przyszłości. 

Toyota odkryła coś jeszcze

Niestety nie było to jedyne zaskakujące odkrycie z badania przeprowadzonego przez Toyotę. Kiedy pytano ludzi o to, czy hybrydy muszą być podłączone do zasilania, aż 75% odpowiedziało, że tak. To oczywiście błąd, bo do hybrydy możemy wejść i jechać. 

diesel-elektryk-ladowanie

Przedstawiciele Toyoty przyznali, że te statystyki są frustrujące, ponieważ firma wypuściła na rynek Priusa ponad dwie dekady temu. Jest to jeszcze bardziej zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że producent oferuje szeroką gamę hybryd. Oprócz Priusa jest przecież jeszcze Corolla, Camry, Highlander, Sienna, RAV4 i Venza. 

Jednak łatwo zauważyć, że niektórzy konsumenci mogą być zdezorientowani hybrydami, biorąc pod uwagę istnienie hybryd plug-in. Biorąc to pod uwagę, nie musisz jednak nawet jej podłączać. Powinieneś – ale nie musisz. 

Nowy elektryk Toyoty już wkrótce

Aby zaradzić tej luce informacyjnej, Toyota stara się edukować konsumentów na temat pojazdów zelektryfikowanych i różnic, jakie dzielą hybrydowe, elektryki, plug-in, czy samochody zasilane ogniwami paliwowymi. Dealerzy odgrywają ważną rolę w tej dyskusji, ale producent samochodów już uruchomił dedykowane centrum edukacyjne, które uczy kupujących niektórych podstaw za pomocą filmów. Możemy spodziewać się więcej działań na tym froncie, ponieważ firma przygotowuje się do wprowadzenia na rynek w pełni elektrycznego bZ4X.

Przeczytaj również