Diesel lub benzyna biorą olej? Nie czekaj do ostatniej chwili! Naprawa może być bardzo kosztowna

To nieuniknione, ale z wiekiem każdy silnik – benzynowy, czy typu Diesel – będzie miał większe zapotrzebowanie na olej silnikowy. Ten ważny płyn smaruje coraz więcej elementów naszego silnika, takich jak chociażby turbosprężarka, dlatego ważne jest odpowiednie zadbanie o problem. Jeśli z twojego silnika ubywa więcej niż 1 litr na 1000 kilometrów, trzeba interweniować.

Diesel lub benzyna biorą olej? Nie czekaj do ostatniej chwili! Naprawa może być bardzo kosztowna
Podaj dalej

Diesel lub benzyna biorą olej?

diesel

Jeszcze do niedawna górną granicę „przyzwoitości” określało się jako pół litra oleju na jeden cykl wymiany. Wielu producentów dopuszcza jednak zużycie nawet do 1 litra na 1000 kilometrów. Wszystko za sprawą coraz większej liczby elementów, które korzystają z właściwości oleju silnikowego. Twój Diesel lub benzyna biorą za dużo oleju? Należy się tym szybko zainteresować. Im szybciej, tym lepiej.

Najważniejsze jest regularne kontrolowanie zużycia w naszym samochodzie. Jeśli zużycie nie przekracza górnych granic określonych przez producenta, a samochód nie dymi, nie ma powodów do obaw.

Olej silnikowy może jednak zacząć zużywać się szybciej. Najbardziej popularną przyczyną może być nieszczelność w misce olejowej. To pierwszy krok, który należy zrobić. Miska olejowa jest narażona na wiele niemiłych sytuacji, takich jak przytarcie o krawężnik, czy śpiącego policjanta. Czasami nawet drobne przetarcie może uszkodzić miskę olejową. Wtedy należy ją jak najszybciej naprawić, bowiem żaden Diesel czy benzyna nie wytrzymają jazdy bez oleju silnikowego.

Naprawa może być bardzo kosztowna

Często przyczyną dużego zużycia niosą jednak wycieki. Wtedy silnik najprawdopodobniej spala olej. Powodów takiej sytuacji może być co najmniej kilka. Eksperci wskazują jednak, że najczęściej przyczyną są nieszczelne pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. To przyczynia się do szybszego spalania oleju w waszych silnikach spalinowych.

Nieco rzadziej, powodem może być nieszczelny separator oleju, czyli „po naszemu” – odma. Nie czekaj z naprawą do ostatniej chwili! Jeśli olej dostanie się do płynu chłodniczego, naprawa całego układu może być bardzo kosztowna.

Przeczytaj również