Czy cięższy o 700 kg SUV Audi RS Q8 ma jakiekolwiek szanse w bezpośrednim pojedynku z R8?

Czy cięższy o 700 kg SUV Audi RS Q8 ma jakiekolwiek szanse w bezpośrednim pojedynku z R8?

Podaj dalej

SUV kontra supersamochód. Podwójnie turbodoładowane V8 kontra wolnossące V10. Przyszłość kontra przeszłość. Audi R8 to z pewnością jeden z ostatnich sportowych samochodów z silnikiem wolnossącym, a teraz mamy okazję zobaczyć, jak spisał się w pojedynku z najpotężniejszym i najszybszym SUV-em Audi – RS Q8. 

Audi RS Q8 kontra Audi R8

Ludzie z portalu CarWow ustawili R8 obecnej generacji w specyfikacji przed liftingiem obok RS Q8, aby dowiedzieć się, który z nich jest szybszy w teście na 1/4 mili. 

Warto zauważyć, że R8 jest w wersji podstawowej, a nie Plus, to mimo to został dostrojony tak, aby zapewniał okrągłe 600 koni mechanicznych ze swojego silnika 5.2 FSI. RS Q8 wykorzystuje 4-litrowe V8 z podwójnym turbodoładowaniem i generuje identyczną moc 600 KM. 

Turbo oczywiście pomaga SUV-owi uzyskać jeszcze większy moment obrotowy, ale RS Q8 jest też znacznie cięższe niż coupé z umieszczonym centralnie silnikiem. 

Audi R8

Mat Watson z portalu CarWow ma spore doświadczenie i umiejętności jeśli chodzi o wyścigi drag race, więc nic dziwnego, że niedoświadczony właściciel R8 nie wystartował idealnie. To pozwoliło RS Q8 objąć prowadzenie i nigdy go nie stracić, choć pod koniec wyczynowe coupé zaczęło nadrabiać zaległości. 

W drugim wyścigu sytuacja wyglądała inaczej. Kierowca R8 popisał się tym razem zdecydowanie lepszą reakcją i choć RS Q8 był wciąż szybszy na starcie, to nie wystarczyło by wygrać. Dodatkowa waga dała się we znaki i SUV musiał zadowolić się drugim miejscem. Dodatkowe 665 kg w porównaniu do R8 na pewno tutaj nie pomaga. SUV częściowo rekompensuje swoją nadwagę dodatkowymi 220 Nm momentu, ale i tak nie mógł się równać z bardziej atletycznym R8. 

Zagrożony wyginięciem supersamochód Audi triumfował również w kolejnych wyścigach, jednak zwycięzca testu hamulców był dużo trudniejszy do ustalenia. Zobaczcie sami.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News