Ludzie z portalu CarWow ustawili R8 obecnej generacji w specyfikacji przed liftingiem obok RS Q8, aby dowiedzieć się, który z nich jest szybszy w teście na 1/4 mili.
Warto zauważyć, że R8 jest w wersji podstawowej, a nie Plus, to mimo to został dostrojony tak, aby zapewniał okrągłe 600 koni mechanicznych ze swojego silnika 5.2 FSI. RS Q8 wykorzystuje 4-litrowe V8 z podwójnym turbodoładowaniem i generuje identyczną moc 600 KM.
Turbo oczywiście pomaga SUV-owi uzyskać jeszcze większy moment obrotowy, ale RS Q8 jest też znacznie cięższe niż coupé z umieszczonym centralnie silnikiem.
Mat Watson z portalu CarWow ma spore doświadczenie i umiejętności jeśli chodzi o wyścigi drag race, więc nic dziwnego, że niedoświadczony właściciel R8 nie wystartował idealnie. To pozwoliło RS Q8 objąć prowadzenie i nigdy go nie stracić, choć pod koniec wyczynowe coupé zaczęło nadrabiać zaległości.
W drugim wyścigu sytuacja wyglądała inaczej. Kierowca R8 popisał się tym razem zdecydowanie lepszą reakcją i choć RS Q8 był wciąż szybszy na starcie, to nie wystarczyło by wygrać. Dodatkowa waga dała się we znaki i SUV musiał zadowolić się drugim miejscem. Dodatkowe 665 kg w porównaniu do R8 na pewno tutaj nie pomaga. SUV częściowo rekompensuje swoją nadwagę dodatkowymi 220 Nm momentu, ale i tak nie mógł się równać z bardziej atletycznym R8.
Zagrożony wyginięciem supersamochód Audi triumfował również w kolejnych wyścigach, jednak zwycięzca testu hamulców był dużo trudniejszy do ustalenia. Zobaczcie sami.