-
OMODA w Polsce już od 2024 roku – na start benzyna i elektryk
-
Docelowo nawet 40 punktów sprzedaży w naszym kraju
-
Ambitne plany sprzedażowe i nawet 5% udziału w rynku
OMODA w Polsce już od 2024 roku – na start benzyna i elektryk
Chińska marka OMODA ma bardzo ambitne i konkretne plany jeśli chodzi o polski rynek. Już w przyszłym roku mają powstać pierwsze punkty sprzedaży. Ale docelowo ma być ich w Polsce nawet 40. Przez ostatni miesiąc przedstawiciele marki podróżowali po Polsce, aby spotkać się z potencjalnymi dealerami i kontrahentami.
Pierwszym samochodem, jaki będzie dostępny w Polsce, będzie sedan OMODA 5. Samochód, jak wiele jego innych chińskich konkurentów, cechuje się wyjątkowo niskimi cenami i bardzo wysokim poziomem wyposażenia już w standardzie. Co ważne, samochód ma pod maską tradycyjny silnik spalinowy. Jednostka benzynowa 1.6 TGDI połączona jest z 7-stopniowym automatem.
W gamie dostępny będzie także wariant elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh oraz zasięgiem do 430 kilometrów i szybkim ładowaniem. Elektryk będzie dostępny w drugiej połowie 2024 roku i może być atrakcyjną propozycją dla potencjalnych klientów samochodów elektrycznych, których do tej pory blokowała głownie wysoka cena zakupu. Więcej o modelu OMODA 5 przeczytacie TUTAJ.
Eric Zheng, dyrektor marki OMODA: – Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów.
Docelowo nawet 40 punktów sprzedaży w naszym kraju
W przyszłym roku powstaną pierwsze salony marki OMODA w największych polskich miastach. Producent bierze pod uwagę takie lokalizacje jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, czy Wrocław. Pojawią się także specjalne showroomy w centrach miast, gdzie będziemy mogli obejrzeć samochody z bliska.
Docelowo punktów sprzedaży będzie nawet 40. Każdy z nich będzie miał swój własny punkt serwisow z przeszkolonym zespołem. Co więcej, choć początkowo samochody będą produkowane w Chinach, OMODA chce przenieść część produkcji do Europy. Polska jest jedną z potencjalnych możliwych lokalizacji. Przedstawiciele marki podróżowali po Polsce przez ostatni miesiąc.
Eric Zheng: – Był to miesiąc pełen podróży i spotkań, z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Udało nam się spotkać z wieloma potencjalnymi dealerami, którzy wyrazili chęć sprzedaży naszych samochodów. Rozmawialiśmy z kilkudziesięcioma kontrahentami i na samym początku planujemy otworzyć około 20 salonów.
Ambitne plany sprzedażowe i nawet 5% udziału w rynku
Chińscy producenci mają wiele atutów w porównaniu z europejskimi czy koreańskimi producentami. Ale to nie tylko cena. Jak wskazał Zheng, warto zwrócić uwagę także na bardzo bogate wyposażenie już w standardzie. Jak pokazała niedawna prezentacja firmy BAIC, samochody są także bardzo dobrze wykonane i budzą duże zainteresowanie wśród klientów.
Firma chce już w pierwszych pięciu latach funkcjonowania w Polsce osiągnąć aż 5 procent udziału w sprzedaży nowych aut w naszym kraju. Ale nie widzimy powodów, dla których miałoby się to nie udać.
Eric Zheng: – Wiemy, że to ambitny plan, ale wierzymy w nasz samochód i widzimy potencjał do osiągnięcia takiego wyniku.