Chiński gigant OMODA otworzy w Polsce nawet 40 salonów. Pierwsze pojawią się już w przyszłym roku

Chińscy producenci nie zwalniają tempa ekspansji na europejskie rynki. W tym tygodniu swoją ofertę zaprezentował BAIC, a dziś kolejny z chińskich gigantów – OMODA – zapowiedział otwarcie pierwszego punktu sprzedaży w Polsce. Pierwsze pojawią się już w przyszłym roku, a docelowo ma być ich od 30 do nawet 40 w całym kraju. 

nowy-duzy-sedan-omoda-s5
Podaj dalej
  • OMODA w Polsce już od 2024 roku – na start benzyna i elektryk 
  • Docelowo nawet 40 punktów sprzedaży w naszym kraju
  • Ambitne plany sprzedażowe i nawet 5% udziału w rynku

OMODA w Polsce już od 2024 roku – na start benzyna i elektryk

nowy-sedan-omoda
fot. Omoda

Chińska marka OMODA ma bardzo ambitne i konkretne plany jeśli chodzi o polski rynek. Już w przyszłym roku mają powstać pierwsze punkty sprzedaży. Ale docelowo ma być ich w Polsce nawet 40. Przez ostatni miesiąc przedstawiciele marki podróżowali po Polsce, aby spotkać się z potencjalnymi dealerami i kontrahentami. 

Pierwszym samochodem, jaki będzie dostępny w Polsce, będzie sedan OMODA 5. Samochód, jak wiele jego innych chińskich konkurentów, cechuje się wyjątkowo niskimi cenami i bardzo wysokim poziomem wyposażenia już w standardzie. Co ważne, samochód ma pod maską tradycyjny silnik spalinowy. Jednostka benzynowa 1.6 TGDI połączona jest z 7-stopniowym automatem. 

W gamie dostępny będzie także wariant elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh oraz zasięgiem do 430 kilometrów i szybkim ładowaniem. Elektryk będzie dostępny w drugiej połowie 2024 roku i może być atrakcyjną propozycją dla potencjalnych klientów samochodów elektrycznych, których do tej pory blokowała głownie wysoka cena zakupu. Więcej o modelu OMODA 5 przeczytacie TUTAJ.

nowy-duzy-sedan-omoda-s5
fot. Omoda

Eric Zheng, dyrektor marki OMODA: – Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów.

Docelowo nawet 40 punktów sprzedaży w naszym kraju 

W przyszłym roku powstaną pierwsze salony marki OMODA w największych polskich miastach. Producent bierze pod uwagę takie lokalizacje jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, czy Wrocław. Pojawią się także specjalne showroomy w centrach miast, gdzie będziemy mogli obejrzeć samochody z bliska. 

nowy-duzy-sedan-omoda-s5
fot. Omoda

Docelowo punktów sprzedaży będzie nawet 40. Każdy z nich będzie miał swój własny punkt serwisow z przeszkolonym zespołem. Co więcej, choć początkowo samochody będą produkowane w Chinach, OMODA chce przenieść część produkcji do Europy. Polska jest jedną z potencjalnych możliwych lokalizacji. Przedstawiciele marki podróżowali po Polsce przez ostatni miesiąc. 

Eric Zheng: – Był to miesiąc pełen podróży i spotkań, z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Udało nam się spotkać z wieloma potencjalnymi dealerami, którzy wyrazili chęć sprzedaży naszych samochodów. Rozmawialiśmy z kilkudziesięcioma kontrahentami i na samym początku planujemy otworzyć około 20 salonów. 

Ambitne plany sprzedażowe i nawet 5% udziału w rynku 

nowy-duzy-sedan-omoda-s5
fot. Omoda

Chińscy producenci mają wiele atutów w porównaniu z europejskimi czy koreańskimi producentami. Ale to nie tylko cena. Jak wskazał Zheng, warto zwrócić uwagę także na bardzo bogate wyposażenie już w standardzie. Jak pokazała niedawna prezentacja firmy BAIC, samochody są także bardzo dobrze wykonane i budzą duże zainteresowanie wśród klientów. 

Firma chce już w pierwszych pięciu latach funkcjonowania w Polsce osiągnąć aż 5 procent udziału w sprzedaży nowych aut w naszym kraju. Ale nie widzimy powodów, dla których miałoby się to nie udać.

Eric Zheng: – Wiemy, że to ambitny plan, ale wierzymy w nasz samochód i widzimy potencjał do osiągnięcia takiego wyniku.

Przeczytaj również