Chińczycy skopiowali najnowsze Porsche - będą sprzedawać je w Europie! Cena jest absurdalnie niska [GALERIA]

Chiński samochód mocno „inspirowany” Porsche Cayenne pojawi się w Europie. Co naturalne – kosztuje ułamek ceny niemieckiego odpowiednika. Czy jest jednak warty swojej ceny? Sam fakt, że Chińczycy nie wstydzą się pojawiać ze swoimi samochodami w Europie jest już godny uwagi. 

chinczycy-porsche-europa-unik
Podaj dalej

Chińskie Porsche? To może mieć sens

chinczycy-porsche-europa-unik

Changan od kilku lat jest jednym z najbardziej utytułowanych chińskich producentów samochodów. W kwietniu tego roku producent „kopiujący” Porsche osiągnął jednak kolejny punkt zwrotny. W swojej rodzimej prowincji w Chinach był najczęściej poszukiwaną marką przez dwa kolejne miesiące. Nie Volkswagen. Nie Porsche. Ale Changan. 

Nowa linia modeli nosi nazwę UNI – auta mają lepszą łączność, bardziej wydajne silniki i charakteryzują się nowym kierunkiem projektowania. Pierwszym modelem, który pojawił się na chińskim rynku, był SUV o nazwie UNI-T. Był on konkurencją dla istniejących Changan CS55/CS55 Plus. Jest jednak trochę dłuższy i niższy, ale także bardziej stylowy. 

https://wrc.net.pl/is-wstyd-i-hanba-polskie-aso-forda-upokorzylo-swojego-klienta-czuje-sie-opuszczony-skopany-i-zlekcewazony

Wewnątrz UNI-T imponował nie tylko cyfrowymi wyświetlaczami, ale także niezwykłym joystickiem. A pod maską pracował całkiem znośny silnik o mocy 155 KM. Pod koniec roku pojawił się jednak kolejny model, trochę za bardzo przypominający Porsche Cayenne Coupe – UNI-K. 

chinczycy-porsche-europa-unik-3

Musicie przyznać – podobieństwo jest uderzające

Chińskie Porsche ma 4865 mm długości, 1948 mm szerokości i 1700 mm wysokości. Oczywiście samochód różni się wieloma szczegółami w porównaniu do Porsche, ogólne wrażenie jest bardzo podobne. Niemiecki odpowiednik jest tylko nieco dłuższy, szerszy i niższy. Ma jednak niemal takie same połączone tylne lampy. 

Changan nie ma jednak podejścia do Porsche jeśli chodzi o silniki. Dwulitrowa jednostka generuje moc 233 KM i ma 360 Nm momentu obrotowego. Wszystko to przekazywane jest na przednią oś za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej Aisin. 

chinczycy-porsche-europa-unik-5

W kabinie Chińczycy poczynili chyba największe postępy w porównaniu do swoich pierwszych samochodów. Oprócz cyfrowej tablicy rozdzielczej pojawił się panoramiczny wyświetlacz systemu multimediów, nachylony pod kątem 13 stopni. Dzięki temu oczy muszą przebić między wyświetlaczem a drogą mniejszą odległość, co poprawia bezpieczeństwo użytkowania. 

Świetnie wyniki sprzedażowe

chinczycy-porsche-europa-unik-5

Model UNI-K udający Porsche Cayenne Coupe pojawił się w sprzedaży w styczniu i od tego czasu samochód znalazł już ponad 12 000 nabywców. Nowa linia UNI stanowi z kolei prawie 20% sprzedaży całej marki Changan. 

Podstawowa konstrukcja z 2-litrowym silnikiem i bardzo bogatym wyposażeniem kosztuje zaledwie 92 000 zł. To bardzo mało, jak na tak duży, stosunkowo mocny i dobrze wyposażony samochód. Topowa wersja z full wypasem będzie kosztować około 110 000 zł. W Europie to nie do pomyślenia. 

https://wrc.net.pl/is-wstyd-i-hanba-polskie-aso-forda-upokorzylo-swojego-klienta-czuje-sie-opuszczony-skopany-i-zlekcewazony

chinczycy-porsche-europa-unik-5

Changan obiecał, że jego nowy UNI-K pojawi się w Europie w drugiej połowie roku. Spodziewamy się, że najpierw pojawi się w Rosji i krajach sąsiednich, ale od nich dzieli już niewielka odległość od państw członkowskich UE. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się kupić chińskie Porsche czy nie, każde pojawienie się takiego producenta na naszym rynku będzie zmuszać „tradycyjnych” i uznanych producentów do obniżania ceny.

chinczycy-porsche-europa-unik-5

chinczycy-porsche-europa-unik-5

chinczycy-porsche-europa-unik-5

chinczycy-porsche-europa-unik-5

chinczycy-porsche-europa-unik-5

Przeczytaj również