Hybrydowa Toyota za 49 000 zł będzie absolutnym hitem. Jest niezawodna, a do tego pali tyle co nic

Na ulicach widzimy wiele samochodów, które raczej nie wzbudzają pożądania i emocji. Kupując często kierujemy się praktycznością i ceną. Samochód ma być niezawodny i bezpieczny, dowozić nas z punktu A do punktu B i spędzać więcej czasu na drodze, niż u mechanika. Ta Toyota Yaris spełnia wszystkie podpunkty, a do tego w chwili obecnej można kupić ją za bezcen. 

hybrydowa-toyota-yaris-uzywane
Podaj dalej

Ta Toyota jest dziś wyjątkowo tania

hybrydowa-toyota-yaris-uzywane
fot. Toyota

Toyota Yaris to jeden z najmniejszych samochodów w ofercie japońskiego producenta. W jego przypadku można jednak liczyć na ponadprzeciętną niezawodność. Wystarczy zerknąć na niemiecki raport TUV, który jest jednym z najbardziej dokładnych raportów dla samochodów używanych. Wśród 3-latków Yaris zajmuje 48. miejsce, a liczba ta z wiekiem zaczyna być co raz lepsza. Wystarczy powiedzieć, że dla aut od ośmiu do dziewięciu lat Yaris jest już na 28. miejscu.

Jest też absolutnym liderem w swojej klasie. Mniejsze, miejskie samochody, bardziej powszechne (a przy tym tańsze) często nie są aż tak trwałe. Teoretycznie więc Yaris powinien przyciągać klientów na rynku aut używanych. Ale w rzeczywistości jest nieco inaczej, przez co ceny nawet kilkuletnich egzemplarzy z małymi przebiegami są śmiesznie niskie. 

hybrydowa-toyota-yaris-uzywane
fot. Toyota

Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild wzięli na warsztat trzecią generacją Yarisa, czyli przedostatnie pokolenie. To bardzo uniwersalny samochód, który ze swoją długością 3,95 metrów dorównuje Skodzie Fabii. Ponadto, Toyota postawiła w tej wersji na wyższy komfort. 

Diesel wypadł z oferty, ale hybryda ma bardzo dobre oceny

Jakie mamy dostępne silniki? Przede wszystkim wraz z nadejściem drugiego liftingu w 2017 roku Japończycy wycofali z oferty silniki wysokoprężne. Zostały one zastąpione hybrydami, które są niezawodne i mało palą. Z raportów TUV wynika, że jedyne problematyczne elementy, jakie trapią kierowców to światła i hamulce. Dziennikarze zalecają też sprawdzenie stanu korozji i amortyzatorów przed zakupem. 

hybrydowa-toyota-yaris-uzywane
fot. Toyota

Dziennikarze z Auto Bild sprawdzili samochód z 2020 roku z wersją hybrydową i przebiegiem zaledwie 22 756 kilometrów. Mówimy więc o wciąż nowym samochodzie. Za taki egzemplarz trzeba dziś zapłacić niecałe 50 000 złotych. To wydaje się być uczciwą ceną jak za praktycznie nowe auto. 

Za Yarisa trzeciej generacji możemy jednak zapłacić sporo mniej. Jest on produkowany już od 2011 roku, więc na rynku nie brakuje starszych i nieco bardziej używanych egzemplarzy. Ale jeśli szukacie praktycznie nowego samochodu do miasta, kilkuletni Yaris może być najlepszym wyborem. 

Przeczytaj również