Fani Alfy Romeo nie mają łatwego życia. Włoska marka rezygnuje z produkcji modeli GTV i 8C

Alfa Romeo GTV i 8C przechodzą do sfery marzeń. Włoska marka nie ma pieniędzy na ich budowę?

Niepokojący raport opublikowany przez Automobile Magazine sugeruje, że obiecany duet samochodów sportowych Alfa Romeo nigdy nie wyjrzy poza deski kreślarskie.

Zaprezentowane po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku modele 8C i GTV miały być osią strategii produktowej na 2022 roku. Wygląda jednak na to, że włoska marka zmieniła zdanie, a fantastycznie zapowiadające się modele nie są już brane pod uwagę.

Dyrektor generalny FCA Mike Manley miał powiedzieć podczas jednej z telekonferencji, że „w najbliższym czasie zaprezentowane zostanie nowe portfolio marki, znacznie zubożone, z odpowiednio niższym budżetem inwestycyjnym”.

Według nieoficjalnych informacji, które rzekomo zostały opublikowane w materiałach za trzeci kwartał roku 2019, w nowej strategii uwzględniono tylko Giulię i Stelvio, które otrzymają facelifting. Sedan i SUV w odświeżonych wersjach miałyby pojawić się w produkcji w 2021 roku.

Pozostałe dwa uwzględnione modele to crossovery, przy czym jednym z nich jest produkcyjna wersja zapowiadanego Tonale. Kompaktowy crossover ma trafić na linię montażową w przyszłym roku i będzie oferowany z hybrydowym napędem typu plug-in.

Tak prezentowała się pierwsza strategia produktowa na rok 2022:

…a tak wygląda jej zaktualizowana wersja:

<

Fani Alfy Romeo nie mają łatwego życia. Włoska marka rezygnuje z produkcji modeli GTV i 8C

Niepokojący raport opublikowany przez Automobile Magazine sugeruje, że obiecany duet samochodów sportowych Alfa Romeo nigdy nie wyjrzy poza deski kreślarskie.

Zaprezentowane po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku modele 8C i GTV miały być osią strategii produktowej na 2022 roku. Wygląda jednak na to, że włoska marka zmieniła zdanie, a fantastycznie zapowiadające się modele nie są już brane pod uwagę.

Dyrektor generalny FCA Mike Manley miał powiedzieć podczas jednej z telekonferencji, że „w najbliższym czasie zaprezentowane zostanie nowe portfolio marki, znacznie zubożone, z odpowiednio niższym budżetem inwestycyjnym”.

Według nieoficjalnych informacji, które rzekomo zostały opublikowane w materiałach za trzeci kwartał roku 2019, w nowej strategii uwzględniono tylko Giulię i Stelvio, które otrzymają facelifting. Sedan i SUV w odświeżonych wersjach miałyby pojawić się w produkcji w 2021 roku.

Pozostałe dwa uwzględnione modele to crossovery, przy czym jednym z nich jest produkcyjna wersja zapowiadanego Tonale. Kompaktowy crossover ma trafić na linię montażową w przyszłym roku i będzie oferowany z hybrydowym napędem typu plug-in.

Tak prezentowała się pierwsza strategia produktowa na rok 2022:

…a tak wygląda jej zaktualizowana wersja:

Przeczytaj również