Elektryczny Hyundai z ogromnym przebiegiem

Hyundai od czasu debiutu sprzedał setki tysięcy Ioniqów 5 na całym świecie. Pomimo obaw z powodu 12-woltowej baterii, samochód okazał się naprawdę dobry. Samochody elektryczne marki Hyundai oparte na platformie E-GMP okazały się w większości bezproblemowe.
Wideo osadzone poniżej jest najlepszym przykładem na to, że Hyundai Ioniq 5 to naprawdę solidny. Choć i to określenie może być nie wystarczające. Wszak ten egzemplarz przejechał ponad pół miliona kilometrów. A właściciel mówi, że jeśli kiedykolwiek będzie rozważał nowy samochód, na pewno wybierze Ioniqa.
Ten konkretny egzemplarz ma na liczniku 666 255 kilometrów. To imponujący dystans, tym bardziej, że auto ma dopiero trzy lata. Oznacza to, że ktoś przejeżdżał Ioniqiem 604 kilometry dziennie. To nie jest coś dla osób o słabych nerwach.
Nowy akumulator

Jak dowiadujemy się w filmie, płyn hamulcowy i olej w dyferencjale były regularnie wymieniane. Samochodu nie można obecnie ładować ze źródła prądu przemiennego. Wszystko za sprawą nieprawidłowego działania jednostki sterującej ładowania ICCU. Wymaga on wymiany. Samochód raz z tego powodu przeszedł w tryb żółwia.
Co ciekawe, Hyundai za darmo wymienił akumulator wysokiego napięcia przy przebiegu 576 000 kilometrów. Jest to niezwykłe, ponieważ gwarancja baterii producenta jest zależna od przebiegu, ale może zdarzyć się tak, że firma będzie chciała dokonać dokładnej analizy w centrum badawczo-rozwojowym. Być może chciała także dobrego PR-u. Stara bateria w chwili gdy przestała działać miała przebieg 600 00 km i wciąż 87% stanu zdrowia.