Dwie Skody Octavie WRC na oesach Mistrzostw Polski 2025. To będzie prawdziwa gratka dla kibiców 

Na początku grudnia w Pałacu Rozalin odbyła się konferencja prasowa zespołu NAC Rally Team. Po 15 latach startów, zespół wkracza w świat aut królewskiej kategorii WRC. Jak zapowiada kierowca i założyciel zespołu Paweł Molgo, ich bronią na ten rok będzie Skoda Octavia WRC… a dokładniej dwa takie egzemplarze. Kibice zgromadzeni na trasach Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski mogą liczyć na nie lada gratkę. 

skoda-octavia-wrc-nac-rally-team
Podaj dalej

Dwie Skody Octavie WRC na trasach Mistrzostw Polski

skoda-octavia-wrc-nac-rally-team
fot. NAC Rally Team

Zespół NAC Rally Team przez 15 lat swojej działalności startował zarówno w racjach terenowych, jak i drogowych. Założyciel zespołu Paweł Molgo trzykrotnie sięgał po tytuł Mistrza Polski Samochodów Terenowych, stawał także na najwyższym podium grupy T2 w radzie Africa Eco Race, który przebiega pierwotnymi trasami Rajdu Dakar. W sezonie 2025 zespół stanie przed zupełnie nowym wyzwaniem – autem królewskiej kategorii WRC. 

Zespół wystawi do rywalizacji w HRSMP dwie bliźniacze Skody Octavie WRC. Za ich kierownicami zasiądą załogi Paweł Molgo/Rafał Marton oraz Jakub Grochola/Michał Jucewicz. Egzemplarze przygotowane przez NAC Rally Team są certyfikowane złotym paszportem FIA. To oznacza, że ich specyfikacja odpowiada w 100% oryginalnym samochodom WRC przygotowanym przez Skoda Motorsport. 

skoda-octavia-wrc-nac-rally-team
fot. NAC Rally Team

Paweł Molgo, założyciel zespołu NAC Rally Team:Teraz samochody są w fazie całkowitego uruchamiania. Moje auto nie było uruchamiane około 10 lat, więc wymaga to sporo pracy. Poza tym, musimy dostosować je do nowoczesnych warunków. Musimy wymienić zbiornik paliwa, dostosować elektrykę, czy wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa. Poza tym, samochody są w 100% w specyfikacji WRC – dyfry, skrzynia biegów, wszystko jest oryginalne. W tym roku chcemy pojechać pełny sezon Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, które rozpoczynają się Rajdem Świdnickim już na wiosnę. Może uda nam się pojechać także jedną rundę Mistrzostw Europy, tylko na spróbowanie. Koncentrujemy się również na Rajdzie Safari w Afryce. A jeżeli wszystko zagra, chcielibyśmy w kolejnym sezonie pojechać pełny cykl Mistrzostw Europy.

Rajdowy Mistrz Europy dołączy do NAC Rally Team

skoda-octavia-wrc-nac-rally-team
fot. NAC Rally Team

Skoda Octavia WRC to samochód, który rywalizował na trasach mistrzostw świata w latach 1999-2003. Czeska rajdówka ma pod maską 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 300 koni mechanicznych i momencie obrotowym w wysokości 600 Nm. Moc przenoszona jest na drogę za pomocą 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów i trafia na wszystkie cztery koła. Topowa technologia z przełomu wieku na pewno da kibicom i zawodnikom wiele emocji. 

Co więcej, do zespołu NAC Rally Team ma dołączyć także Rajdowy Mistrz Europy z 1996 roku – Armin Schwarz. Chyba nikt nie zna tego samochodu lepiej niż on, bowiem brał udział w jej budowie i rozwoju. Stawał na podium Rajdu Safari, czy zdobywał 4. miejsce w Rajdzie Monte Carlo 2001 właśnie za kierownicą Octavii WRC. 

skoda-octavia-wrc-nac-rally-team
fot. NAC Rally Team

Paweł Molgo:Skoda Octavia WRC jest samochodem trudnym. W chwili obecnej mało kto jeszcze wie coś na jej temat. Jest kilku inżynierów, ale to Armin Schwarz wie o niej wszystko, to on w zasadzie zbudował ten samochód. Gdy usłyszał, że mamy dwie takie Skody, udało nam się nawiązać kontakt, a on zaproponował, że pojedzie z nami na testy. Okazało się, że to świetny facet z tym samym błyskiem pasji do rajdów w oku. Na pewno będzie miał mnóstwo cennych wskazówek i podpowiedzi odnośnie samego auta, jak i ustawień. Każdy samochód ma swoją specyfikę, jak nim jeździć, co nim robić, a czego nie. Skoro mamy taką możliwość, nie będziemy wyważać otwartych drzwi. Gdy samochody będą gotowe, zaprosimy go do Polski na testy. Myślę, że jego rady dadzą nam po pierwsze mnóstwo frajdy, a po drugie pozwolą uniknąć niepotrzebnych szkód. 

Przeczytaj również