Początek ekspresowej drogi Jinan South Ring zlokalizowany jest we wschodniej części Chin, a dokładnie w Jinan. Miasto zaludnione jest przez prawie siedem milionów osób i uznawane jest za centrum technologiczne oraz transportowe. W Jinan zlokalizowana jest m.in. siedziba Sinotruck, czyli państwowego producenta pojazdów ciężarowych. Według lokalnych mediów, droga ekspresowa zasilana energią słoneczną będzie otwarta jeszcze przed końcem 2017 roku i ze względów finansowych przeznaczona będzie głównie dla lekkich pojazdów.
Aby zbudować autostradę fotowoltaiczną, chińscy inżynierowie używają trzech warstw. Najwyższą z nich jest przezroczysty beton, który przypomina swoją konstrukcją asfalt. Kolejno instalowane są panele solarne pochłaniające promienie słoneczne, natomiast na samym dole znajduje się pasek izolacji, który sprawia, że natura i robactwo nie ingerują w konstrukcję. Poza tym, że droga może działać jako alternatywne źródło zasilania dla pobliskich wiosek a w perspektywie dla nowoczesnych samochodów, ma ona także dodatkową zaletę. Instalacja jest bowiem tak skonstruowana, że ciepło paneli pozwala na automatyczne roztapianie śniegu.
Drogi solarne nadal są rzadkością, jednak istnieją one już od 2014 roku, kiedy to pierwsze konstrukcje zlokalizowano w Holandii i Francji. Pomysł wykorzystania takiego rozwiązania doskonale pasuje do nacisku wywieranego przez Chiny na wykorzystywanie i magazynowanie energii słonecznej. Lokalizacja Jinan South Ring również nie jest przypadkowa, bowiem w pobliskim obszarze powietrze jest bardzo mocno zanieczyszczone. Śmiertelność wynikająca z tego powodu jest podwyższona o prawie 6%, a drogi solarne mają być jednym z elementów walki z nurtującym problemem.