Nowa Dacia Bigster bardzo podobna do Dustera
Na pierwszy rzut oka Dacia Bigster ma nieco prostszy zderzak, ale może to być po prostu efekt kamuflażu spełniającego swoje zadanie. Tylna klapa otrzymała nieco inny projekt. Wnęka na tablicę rejestracyjną jest węższa i nad nią powinna pojawiać się nazwa Dacia. Tylne linie wydają się mieć taki sam kształt i wzór, co najnowszy Duster.
Gdy postawimy obok siebie dwa modele, okaże się, że Bigster ma nieco dłuższy rozstaw osi. Jest to zrozumiałe, bo SUV będzie w stanie przewozić do siedmiu pasażerów. To będzie jednak dostępne w wyposażeniu dodatkowym, bowiem w standardzie otrzymamy dwa rzędy siedzeń. Przedni zwis wydaje się być podobnych rozmiarów, natomiast tylny jest znacznie dłuższy. Tylna szyba jest także mniej wygięta, co oznacza większy obszar ładunkowy.
Bigster będzie mieć panel deski rozdzielczej prawie identyczny z nowym Dusterem. SUV otrzyma najprawdopodobniej ten sam, 10,1-calowy wyświetlacz multimediów i 7-calowe wskaźniki cyfrowe. Nie zabraknie też licznych schowków ułatwiających chowanie różnych przedmiotów wewnątrz kabiny. Nie zdziwimy się, jeśli Bigster otrzyma tę samą kierownicę, otwory wentylacyjne, guziki i tak dalej. Z pewnością jednak nie zabraknie też indywidualnych akcentów.
SUV segmentu D z napędem na wszystkie koła
Kolejny SUV Dacii zbudowany zostanie na tej samej platformie CMF-B, którą znajdziemy w wielu modelach Dacii czy Renault. Bigster powinien otrzymać także te same układy napędowe, co najnowszy Duster. Pod maską znajdziemy więc łagodną hybrydę, benzynę, czy wersję dostosowaną do biopaliw. Najmocniejsza będzie hybryda o mocy 140 koni mechanicznych. Nie możemy też wykluczyć możliwości pojawienia się mocniejszego układu napędowego.
2026 #Dacia #Bigster: An Overgrown #Duster Making Waves in the SUV Market – Read More : https://t.co/JoG9txzhsl pic.twitter.com/MZwgkDmz1z
— ActuCars Global (@Actucars_Global) June 11, 2024
Podczas gdy Duster jest kompaktowym crossoverem, Bigster najprawdopodobniej trafi do segmentu D. Będzie też dostępny z napędem na wszystkie cztery koła. Renault prawdopodobnie będzie sprzedawać go pod swoją marką na wielu rynach poza Europą, jednak u nas śmietankę będzie spijać Dacia. Produkcja będzie odbywać się w fabryce w Mioveni w Rumunii, a debiut planowany jest na przyszły rok.