Spalinowe Volvo S60 i S90 wkrótce odejdą do historii
Volvo niedawno poinformowało o zaprzestaniu produkcji luksusowego sedana S60 w Ameryce Północnej, co mogło być bolesne dla fanów szwedzkiej marki. Jednakże, otwiera to drogę do elektrycznej przyszłości. Zakład w Karolinie Południowej, który zajmował się produkcją S60, będzie teraz przestawiony na w pełni elektrycznego SUV-a EX90.
Istnieje jednak nadzieja dla rywala BMW Serii 3. Według nieoficjalnych informacji agencji Reuters, szwedzki producent samochodów pracuje nad zupełnie nowymi zmiennikami dla sedanów S60 oraz większego S90. Samochody mają być rzecz jasna, zgodnie z zapowiedziami, w pełni elektryczne.
Firma pozostaje jednak oszczędna w słowach, choć w internecie pojawiają się nieoficjalne koncepcje, jak mógłby wyglądać dany samochód. Jedną z ilustracji zaprezentował dziś portal Carscoops, pokazującą jak może wyglądać przyszły model „ES60”. Przyjrzymy się bliżej temu, co może zaoferować najnowsze Volvo.
Co zaoferuje ES60?
Samochód z pewnością będzie korzystał ze skandynawskiego designu, tak charakterystycznego dla marki. Przedni pas ilustrowanego ES60 zdominowany jest przez aerodynamiczną osłonę, która zastępuje tradycyjnego grilla. Z przodu pojawiają się też reflektory o wysokiej rozdzielczości w kształcie Młotu Thora oraz wyprofilowany przód.
Na dachu zintegrowano jednostkę LiDAR do autonomicznej jazdy. Profil boczny charakteryzuje się mocnymi proporcjami i muskularnymi biodrami. Ma także płaskie szyby i klamki drzwi, dzięki czemu ma lepszą aerodynamikę. Z tyłu z kolei widzimy zintegrowany spojler oraz ostro wyrzeźbiony zderzak.
W środku znajdziemy połączenie luksusu i najnowocześniejszej technologii. Podobnie jak w przypadku innych elektryków Volvo, samochód z pewnością otrzyma przestronną kabinę ze smukłym panelem instrumentów. Nie zabraknie z pewnością naturalnego drewna, czy innych naturalnych materiałów. Choć jak wspomnieliśmy wyżej, na chwilę obecną są to tylko dywagacje niepotwierdzone jeszcze przez producenta.
Samochód mógłby otrzymać platformę SPA2, która daje możliwość instalacji pary silników elektrycznych o łącznej mocy 402 KM i 910 Nm momentu obrotowego. Duża pojemność akumulatora powinna zapewnić zasięg około 600 kilometrów. Główni rywale to nadchodzące BMW Neue Klasse i3 i i4, elektryczne Audi A4, czy Mercedes-Benz EQC oraz Tesla Model 3. Choć nie ma żadnych oficjalnych informacji, elektryczny sedan od Volvo mógłby pojawić się pod koniec 2025 roku lub na początku 2026.