Czeska Toyota idealna na dojazdy do pracy

W 2005 roku Toyota, Peugeot i Citroen postanowiły stworzyć wspólnie małe, miejskie auto, oparte na tych samych podstawach, aby obniżyć jego koszty. Efektem były modele Aygo, 107 i C1, które szybko znalazły swoje miejsce na europejskich rynkach. Dzięki dobrej sprzedaży w 2014 roku pojawiła się druga generacja tych małych, miejskich samochodów.
W nowej generacji tego trio nie zmienił się rozstaw osi, ale za sprawą inaczej przyciętych zderzaków, zmieniła się długość samochodów. Druga generacja samochodów różniła się też bardziej między sobą. Japończycy m. in. postawili na bardziej agresywny przód, przypominający literę „X”.
Druga generacja była też ostatnią dla Citroena i Peugeota. Ale Toyota cały czas produkuje Aygo – cały czas w czeskim Kolinie. Francuzi podjęli taką a nie inną decyzję za sprawą malejącej sprzedaży. Jeszcze w 2021 roku sprzedali oni łącznie mniej samochodów, niż Japończycy. Toyota musiała jednak wprowadzić pewne zmiany, bowiem małe hatchbacki zaczęły wychodzić z mody na rzecz crossoverów. Dlatego też najnowsze Aygo X jest już nieco bardziej podniesione i przypomina miniaturowego SUV-a.

Używane egzemplarze są bardzo atrakcyjne
Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild przyjrzeli się bliżej Aygo drugiej generacji. Z wiadomych względów nie możemy już kupić go jako nowego, ale rynek aut używanych jest ich pełen. Samochód był dostępny z trzycylindrowym, litrowym silnikiem. Do 2018 roku, czyli roku liftingu, moc wynosiła 69 koni mechanicznych. Po tej dacie silnik otrzymał o 3 KM więcej. Aygo jednak nigdy nie miało być dynamicznym potworem. Samochód ten miał być idealny do jazdy po mieście, gdzie jego niewielkie wymiary były bardzo przydatne.
Aygo ma 3455 mm długości, a więc miejsca na tylnych siedzeniach jest niewiele. Bagażnik też nie należy do największych. Ale na odwiezienie dziecka do szkoły czy przedszkola, czy niewielkie zakupy, będzie jak znalazł. Przy pracy nad Aygo drugiej generacji najważniejsze były niskie koszty produkcji, więc podwozie nie należy do najbardziej wyrafinowanych z gamy japońskiego producenta.

Toyota pod względem technicznym jest niezawodna jak każdy inny model, ale musimy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Niektóre modele mogą być trapione przez wycieki oleju. System multimediów może czasami się zaciąć, a plastiki po dłuższym czasie mogą wydawać nieprzyjemne dźwięki. Te problemy pojawiają się jednak stosunkowo rzadko i nie dotykają dużej liczby egzemplarzy.
Cena jest mocno uzależniona od przebiegu
Dlatego też Toyota Aygo stosunkowo dobrze trzyma cenę. Dziennikarze z portalu Auto Bild sprawdzili egzemplarz z 2019 roku, który jako nowy kosztował 54 tys. złotych. Teraz wystawiony jest z przebiegiem 60 000 kilometrów za kwotę 36 000 złotych. Jeśli jednak zdecydujemy się na egzemplarz z większym przebiegiem, cena z łatwością spadnie do okolicy 30 000 złotych. Jeśli potrzebujesz prostego samochodu na dojazdy do pracy, taka Toyota może być idealnym wyborem.
