BMW do walki z Land Roverem Discovery i Mercedesem GLS wystawia model X7, jest to siódmy i zarazem największy SUV marki BMW. Samochód został zaprojektowany, by zaznaczyć obecność BMW na stale rozwijającym się rynku ekskluzywnych SUV. X7 ma łączyć luksus oraz komfort z możliwością skutecznej jazdy w terenie, z której znana jest nowa generacja BMW X5.
Kluczowymi rynkami (które są objęte wewnętrznym kryptonimem G06) dla X7, są USA, Chiny, Rosja i Bliski Wschód. Podobno aby zwiększyć popyt na muskularnego SUV na tych rynkach, BMW pracuje nad jeszcze bardziej luksusowym modelem – X8.
Na pierwszy rzut oka samochód wyróżniają ogromne nerki na przednim grillu, kątowe reflektory LED z projektorami laserowymi, mocno zarysowana maska silnika i dwuczęściowa elektryczna pokrywa bagażnika.
X7 ma w standardzie trzy rzędy siedzeń ale przestrzeń bagażowa jest całkiem przyzwoita – wynosi 326 litrów. Gdy jedzie się w pięć osób, do dyspozycji pozostaje 750 litrów. Można tez zdecydować się na opcję sześcioosobową. Wtedy w drugim rzędzie znajdują się dwa „kapitańskie” i bardzo wygodne fotele.
Przy długości 5151 mm, X7 jest dłuższy o 230 mm niż nowy X5 i tylko o 89 mm krótszy niż najdłuższy samochód produkcyjny BMW, istniejąca seria 7 z długim rozstawem osi. Szerokość i wysokość nowego BMW to odpowiednio 1990 mm i 1805 mm, a jego rozstaw osi wynosi 3105 mm. Dzięki takim wymiarom samochód jest większy od Audi Q7, Mercedesa GLS i każdego Range Rovera.
W Europie Gama silników ogranicza się do jednostek trzylitrowych z sześcioma cylindrami. Benzynowy (40i) ma 340 KM i osiąga 100 km/h w 6,1 s. Słabszy z diesli (30d) ma 265 KM i osiąga 100 km/h w 7 s. Najmocniejszy (M50d) ma cztery turbosprężarki, 400 KM i setkę połyka w 5,4 s. Wszystkie jednostki będą korzystać z 8-biegowej, automatycznej skrzyni Steptronic.
Za kierownicą X7 można być odizolowanym od otoczenia. Akustyczne szyby i materiały użyte wewnątrz tłumią większość dźwięków. Zestaw wskaźników i monitor pokładowy, oba o przekątnej 12,3 cala obsługuje system BMW Operating System 7.0. Można nim sterować za pomocą komend (w języku angielskim) lub też poprzez gesty, dotyk i kontroler iDrive. Podstawowe funkcje komputera wywołamy za sprawą przycisków na kierownicy.
Wykonanie deski rozdzielczej stoi na najwyższym poziomie. Jakość i sposób połączenia wysokiej klasy materiałów, jak skóra, drewno i aluminium zadowoli najbardziej wybrednych. Od liczby konfiguracji wnętrza można dostać zawrotów głowy, a więc klienci lubiący drobiazgowo personalizować swój samochód będą zadowoleni. Ceny zaczynają się od 360 000 zł.