Audi wprowadza nową podstawę dla Q4 E-Tron w Europie
Niemiecki SUV w podstawowej wersji otrzyma m. in. mniejszy akumulator o mocy 55 kWh i skromny silnik elektryczny produkujący 168 koni mechanicznych. Najlepiej sprzedający się elektryk marki może więc zyskać jeszcze więcej klientów. Najnowszy wariant otrzymał oznaczenie Q4 35 i jest tańszy o 31 000 zł od kolejnej najtańszej wersji Q4 45.
Jednym z największych kompromisów jest oczywiście zasięg. Najnowszy wariant z mniejszą jednostką 55 kWh będzie oferował zasięg zaledwie 355 kilometrów dla crossovera i 365 kilometrów dla wariantu sportowego.
To jednak nie wszystko. SUV otrzyma pojedynczy silnik umieszczony z tyłu, który wytwarza zaledwie 168 koni mechanicznych i dysponuje momentem w wysokości 310 Nm. Umożliwia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 160 km/h. Dotychczas najsłabsza wersja posiadała 282 KM i 545 Nm. To pozwalało przyspieszyć do setki w jedyne 6,7 sekundy.
Tańszy SUV może być sprzedażowym hitem
Oczywiście, wszystkie liczby przemawiają za mocniejszą wersją. Ale prawda jest taka, że dużo tańsza cena może skusić klientów, którzy do tej pory nie rozważali opcji zakupu nowego Audi. Jego ceny w Niemczech zaczynają się od 195 000 złotych. To o 31 000 złotych mniej od dotychczasowej najtańszej wersji.
Choć obecna podstawa jest wolniejsza i mniej dynamiczna, to jednak jeszcze nie wszystko. Audi zdecydowało się, aby SUV miał także wolniejsze ładowanie DC 145 kW zamiast 175 kW. Mimo to, od 10 do 80 procent będziemy mogli naładować go w zaledwie 25 minut.
Jeśli chodzi o wyposażenie samochodu, kupujący otrzymają naprawdę podstawowy SUV. Znajdziemy tu plastikową okładzinę nadwozia, 19-calowe stalowe felgi z osłonami. Model ma jednak reflektory LED, skórzaną kierownicę, czy podgrzewane przednie fotele, a także 10,25-calowy wyświetlacz tablicy rozdzielczej.