Audi inspirowało się latami 90.
Samochód już na pierwszy rzut oka wygląda znajomo. Czerpie bowiem inspirację z samochodu koncepcyjnego o nazwie RS6 GTO 2020. Ten konkretny samochód został stworzony przez zespół dwunastu uczniów i był inspirowany legendarnym wyścigowym Audi 90 Quattro IMSA GTO z 1989 roku.
I nie trudno dostrzec te oczywiste powiązania. Edycja specjalna ma przyciemniona osłonę chłodnicy i zderzak, dzięki któremu samochód wydaje się być szerszy i jeszcze niższy niż w rzeczywistości. W tym wszystkim pomaga wyrazisty splitter pomalowany na czerwono.
To jednak tylko wierzchołek góry lodowej zmian w edycji limitowanej uber kombi od Audi. Mamy tu bowiem także maskę wykonaną z włókna węglowego z wyeksponowanymi akcentami. Z tego samego materiału Niemcy stworzyli także przednie błotniki z dużymi otworami wentylacyjnymi. Mają one swój konkretny cel. Zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców.
Sportowa kolorystyka i mnóstwo akcentów we wnętrzu
Z tyłu znajdziemy podwójne skrzydło wyraźnie nawiązujące do sportów motorowych. Jest ono także zaczerpnięte niema jeden do jeden z samochodu koncepcyjnego uczniów. Z dachu zniknęły relingi, aby uzyskać płaską, bardziej sportową sylwetkę. Szerokość samochodu z tyłu podkreśla też masywny dyfuzor z pionowym odblaskiem.
Projektanci zdecydowali się także na lusterka z włókna węglowego (lepiej ich nie stracić!) oraz błyszczące akcenty z tegoż materiału. Audi RS6 Avant GT dostępne będzie także ze specjalnymi 22-calowymi kołami. Jeśli chodzi o kolorystykę, kombi wyróżnia się specjalnymi grafikami oraz lakierem Arkona White, Nardo Grey, Chronos Grey Metallic, Madeira Brown Metallic lub Mythos Black Metallic.
Akcentów kolorystycznych nie brakuje także we wnętrzu. Kabina wypełniona jest czerwonymi i miedzianymi barwami. Ale prawdziwą atrakcją są sportowe fotele z wyhaftowanym napisem RS6 GT oraz środkowymi sekcjami w kształcie plastra miodu. Do tego mamy czerwone pasy bezpieczeństwa, specjalne dywaniki i indywidualny numer samochodu na konsoli środkowej.
Pod maską jeszcze więcej mocy
Kombi wykorzystuje ten sam 4-litrowy silnik V8 z podwodnym turbo, który znajdziemy w każdym innym RS6. Jednakże, niemieccy inżynierowie dostroili go do 630 KM. Jednostka dysponuje kosmicznym momentem obrotowym w wysokości 850 Nm. To zmiana o 30 KM i 50 Nm na plus względem standardowego modelu.
Silnik połączony jest z 8-biegową skrzynią Tiptronic. Przekazuje ona moc na wszystkie cztery koła korzystające z napędu quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. Kombi otrzymało unikatowe zawieszenie typu Coilover oraz specjalnie dostrojony tylny mechanizm różnicowy. Zawieszenie obniża prześwit o 10 mm i zapewnia idealne połączenie dynamiki i komfortu.
Samochód jest w stanie rozpędzić się od zera do setki w 3,3 sekundy, a 200 km/h osiąga w zaledwie 11,5 sekundy. Maksymalna prędkość została ograniczona do 305 km/h. Produkcja będzie ograniczona do 660 sztuk, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w drugim kwartale roku. Ale nie będzie tanio. Ceny uber kombi zaczynają się od 219 tysięcy euro (950 tys. zł).