Audi 6 e-tron w dwóch wersjach nadwozia już na nowej platformie PPE
Kolejny elektryczny SUV w gamie modeli Audi, to samochód oparty na platformie PPE. Niemiecki producent opracował ją wspólnie z Porsche, które wypuści na niej swojego elektrycznego Macana.
Premiera Audi Q6 e-tron była już przekładana i jak pisaliśmy, teraz oczekuje się, że debiut nastąpi w marcu 2024 r. Oprócz nowej platformy i architektury elektronicznej, Audi Q6 e-tron otrzyma pierwszą na świecie aktywną cyfrową sygnaturą świetlną. Tym samym rozpocznie nową erę z charakterystycznym nowym designem i estetyką unikalną dla niemieckiego producenta.
Wersja Sportback, jaką uchwycono na zdjęciach, może oficjalnie zadebiutować jeszcze w 2023 r. To jeśli ufać medialnym pogłoskom.
Producent we wrześniu tego roku zaprezentował oficjalnie wnętrze modelu, które zrobiło ogromne wrażenie swoją nową koncepcją wyświetlania i obsługi kokpitu. Teraz widzimy, że Audi nie ukrywa już także wyglądu zewnętrznego swojego całkowicie nowego elektrycznego SUV’a. Nie ma tu mowy o stylistycznym szaleństwie.
Na udostępnionych zdjęciach widzimy, że Audi Q6 e-tron Sportback przypomina nieco powiększone Q4 e-tron, ale o zdecydowanie lepszych proporcjach. Samochód w 99% bez kamuflażu zaprojektowano w stylu coupe ze spadzistą linią dachu i poszerzonymi nadkolami. Na klapie możemy dostrzec mały zintegrowany tylny spojler, który usprawni przepływ powietrza wokół tyłu samochodu przy dużych prędkościach.
Możemy domniemywać, że to model o najbardziej podstawowych parametrach ze względu na rozmiar kół i podstawowe oświetlenie LED. W przypadku Audi największym zainteresowaniem cieszą się zawsze wersje S-line.
We’ve spotted the new Audi Q6 E-Tron Sportback for the first time…>> https://t.co/KBz16C5qzZ pic.twitter.com/xiFJ0EUQBo
— Auto Express (@AutoExpress) December 6, 2023
Na początek dwa warianty Audi Q6 e-tron
Audi zamierza na początek wprowadzić na rynek dwa warianty. Oba z dwusilnikowymi układami napędowymi i akumulatorem o pojemności 1000 kWh. Audi Q6 55 E-tron wygeneruje moc 395 KM, a SQ6 e-tron wygeneruje 510 KM.
Na tę chwilę potwierdzono adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, instalację elektryczną o napięciu 800 V i hamowanie regeneracyjne.
Przewiduje się, że maksymalne prędkości ładowania do 270 kW pozwolą na uzupełnienie zapasu energii o 10-80% w pół godziny. Fani mocniejszych wrażeń będą mogli wybrać wariant RS Q6 Sportback, któremu na pewno nie będzie brakowało bardziej agresywnego wyglądu i większej mocy generowanej przez układ napędowy.
Elektryczne Q6 e-tron opracowano w nowej architekturze elektroniki E 3. We wnętrzu jak już można zobaczyć poniżej, pojawi się technologia MMI nowej generacji, do której dostęp uzyskamy z pomocą ogromnego 14,5-calowego ekranu dotykowego. Warto wiedzieć, że w Audi Q6 e-tron producent po raz pierwszy wprowadził 10,9-calowy wyświetlacz pasażera oraz wirtualny kokpit nowej generacji.