Arkadiusz Nowiński prezesem ds. rynków międzynarodowych marki Volvo

Arkadiusz Nowiński od 1 listopada pełni zupełnie nową funkcję w firmie Volvo Cars. To historyczny moment dla polskiej motoryzacji, bowiem jeszcze nigdy nasz rodak nie pełnił tak wysokiej funkcji w całej branży. Polak od 1 listopada jest bowiem prezesem na rynki międzynarodowe i prowadzi działalność Europy, USA, Kanady, czy Ameryki Łacińskiej. 

308182_Stockholm_Tech_Hub
Podaj dalej

Volvo odpowiada na wyzwania rynkowe

volvo
fot. Volvo

Branża motoryzacyjna zmienia się i musi opierać się różnym wyzwaniom, geopolitycznym, czy makroekonomicznym niepewnościom. Wpływają na całą branżę, a także nastroje rynkowe, szybkie zmiany technologii, czy łańcuchy dostaw. Volvo Cars robi kolejny krok w przygotowaniu się do poruszania się w tym środowisku z szybkością i zwinnością.

Na początku listopada firma Volvo ogłosiła ważne zmiany organizacyjne. Mają one na celu zwiększenie prostoty, szybkości i współpracy oraz zmniejszenie złożoności poprzez spłaszczenie struktury w części handlowej firmy. Tym samym zwiększając obowiązki regionów i wzmacniając pracowników najbliżej klientów podejmować kluczowe decyzje.

Jim Rowan, CEO w Volvo Cars:W szybko zmieniającym się świecie musimy upewnić się, że nasza organizacja jest przygotowana do poruszania się na trudniejszym rynku. Teraz przegrupujemy nasz komercyjny zespół kierowniczy, koncentrując się na wzmacnianiu samochodów Volvo wraz ze zwiększoną szybkością i wydajnością.

Volvo XC90 wnętrze
fot. Volvo Cars

Nie tylko Arkadiusz Nowiński 

Volvo Cars zaktualizuje swoje obowiązki przywódcze w celu odzwierciedlenia tych warunków rynkowych, a od 1 listopada 2024 r. zmiany te obejmują: 

  • Arek Nowiński zostanie prezesem na rynki międzynarodowe i poprowadzi działalność Volvo Cars Europy, USA i Kanady, Ameryki Łacińskiej i globalnych importerów, a także planowania wolumenu i oferty globalnej.
  • Gretchen Saegh-Fleming, który prowadzi zespoły marketingowe na całym świecie, będzie kierował doświadczeniem i marketingiem klientów, które obejmą spostrzeżenia marki, klienta oraz obsługę klienta i analizy.
  • Oscar Bertilsson Olsborg zostanie szefem globalnych operacji komercyjnych
  • Erik Severinson, dyrektor ds. produktów i strategii, poprowadzi strategię komercyjną, oprócz strategii firmy i produktu, zarządzania programem, zrównoważonym rozwojem, cyfrowym, jakościowym i energetycznym.
  • Björn Annwall, obecny dyrektor komercyjny i zastępca dyrektora generalnego wyjdzie ze swojej roli i poprze przejście nowej organizacji, zanim zrobi kolejny krok poza Volvo Cars.
Volvo EX40 San Dune Edition
fot. Volvo Cars

Przeczytaj również