Ten stylowy SUV właśnie zyskał nowego Diesla
Może pamiętacie jeszcze czasy, w których można było kupić nawet Skodę Fabię, czy Volkswagena Polo z silnikiem Diesla. Samochody te, choć wtedy wydawały się lekko dziwaczne, z perspektywy czasu niezwykle zyskują. Nawet miejskie auta z jednostkami wysokoprężnymi ostatecznie miały duży sens, bo cechowały się niezwykle niskim spalaniem. Ale dziś nawet w dużych, ciężkich SUV-ach, na próżno szukać Diesla.
Jednakże, nie u wszystkich producentów i nie we wszystkich miejscach na świecie sytuacja wygląda tak samo. I choć Isuzu może pracować nad w pełni elektrycznymi wersjami swoich samochodów, cały czas nie zapomina o silniki Diesla. Pickup Isuzu D-Max oraz blisko spokrewniony SUV o nazwie MU-X otrzymały w Tajlandii nowego Diesla w wersji mild hybrid. Silnik oferuje lepszą wydajność i mniejsze spalanie od poprzednika, a my czekamy na informacje o pojawieniu się na innych rynkach. Co dokładnie zaoferuje nowy silnik?
2,2-litrowy turbodiesel z łagodną hybrydą o nazwie kodowej RZ4F generuje 163 konie mechaniczne i dysponuje momentem w wysokości 400 Nm. Producent twierdzi, że silnik jest cichszy, ma lepsze spalanie i nieco zmodyfikowaną turbosprężarkę. Firma nie ujawniła jednak specyfikacji silnika elektrycznego i akumulatora 48 V.
Isuzu rzuci rękawicę Toyocie i Fordowi
2.2 Ddi MaxForce będzie dostępny wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Do wzrostu wydajności i efektywności ma przyczynić się przetwornik momentu obrotowego. Według oficjalnej strony internetowej, łagodna hybryda ma o 56% większy moment obrotowy przy rozruchu. Oraz o 10% lepszą oszczędność paliwa w porównaniu z podstawowym Dieslem bez hybrydy.
Najnowszy Diesel plasuje się pomiędzy podstawową jednostką 1.9 o mocy 150 koni mechanicznych, a flagowym 3-litrowym silnikiem o mocy 190 koni mechanicznych. Zelektryfikowane wersje Isuzu D-Max i SUV o nazwie MU-X trafią do sprzedaży już 28 listopada. W Tajlandii samochody wycenione są na 70 000 zł za pickupa i 142 000 zł za SUV-a.
Strategia Isuzu do 2030 roku obejmuje rozwój nowych technologii dla silników spalinowych, pojazdów elektrycznych i pojazdów hybrydowych. Producent chce oferować różne opcje w zależności od regionu, a nam pozostaje mieć tylko nadzieję, że stylowy SUV z Dieslem pojawi się także w Europie.