Dacia Bigster bije rekordy spalania w realu. Duży SUV zużywa o 1,3 l/100 km mniej niż podaje producent

Dacia już dawno przestała być obiektem drwin i żartów. Rumuński producent w ostatnich latach znacząco poprawił jakość swoich samochodów, zachowując wciąż całkiem przystępne ceny. Można powiedzieć, że przejął niejako miejsce Skody sprzed kilkunastu lat na rynku. I to widać w statystykach sprzedażowych. Samochody Dacii oprócz niskiej ceny zakupu muszą być jednak także oszczędne w użytkowaniu. I dokładnie taki okazuje się być jej największy na rynku SUV. 

Dacia Bigster Journey
Podaj dalej

Spis treści 

  • Dacia Bigster spala tylko 3,3 l/100 km w teście realnego zużycia w ekonomicznym przejeździe
  • Średnia z całego testu wyniosła 4,2 l/100 km – również mniej niż podaje producent
  • Rumuński SUV z silnikiem full hybrid jest dostępny w Polsce od 124 900 zł
Dacia Bigster
Dacia Bigster. // fot. materiały prasowe

Ta Dacia jest nie tylko tania w zakupie 

Dacia Bigster Full Hybrid to kolejny samochód, który świetnie wypadł w teście realnego zużycia. Włoscy dziennikarze z portalu motor1 kontynuują swoją serię sprawdzianów. I to już kolejny po Omodzie samochód, który w ich rękach spalił mniej, niż podają wartości katalogowe. Bigster oprócz ogromnego bagażnika, doskonałych funkcji i praktyczności może pochwalić się również bardzo niskim zużyciem paliwa.

Rumuński producent ma w swojej ofercie sporo ciekawych silników. Jednym z nich z pewnością będzie wariant napędzany LPG. Ale obok niego postawić można także nową, 1,8-litrową jednostkę w pełni hybrydową o mocy 157 KM. SUV w tym wariancie obiecuje doskonałą wydajność. Włoscy dziennikarze na swojej tradycyjnej trasie liczącej 360 kilometrów zanotowali doskonałą średnią na poziomie 4,2 l/100 kilometrów. Jednakże, podczas ekonomicznego przejazdu ich zużycie spadło do kosmicznych 3,3 l/100 kilometrów. To aż o 1,3 l/100 km mniej, niż podają dane katalogowe. 

Dacia Bigster SUV silnik cena spalanie moc osiągi hybryda benzyna lpg gaz opinie oceny
fot. Dacia

Świetny wynik na tle konkurencji 

Rumuński model plasuje się bardzo wysoko w rankingu włoskiego portalu. Dacia Bigster w teście realnego spalania pokonała m. in. Toyotę RAV4 Hybrid AWD (4,4 l/100 km), Hondę ZR-V e:HEV (4,4 l/100 km), czy też Renault Rafale E-Tech full hybrid (4,5 l/100 km). SUV zostawił w tyle także Nissana X-Trail e-Power (5,5 l/100 km) oraz Hondę CR-V e:HEV (5,6 l/100 km). 

Wśród nielicznych modeli, które wypadają lepiej niż Bigster, można wymienić Renault Austral z napędem hybrydowym (4,10 l/100 km), czy bardziej kompaktową Toyotę C-HR (4,0 l/100 km). Lepszy wynik osiągnęła też Omoda 5 SHS-H (3,95 l/100 km). 

Dacia punktuje nie tylko spalaniem 

Dziennikarze sprawdzali Dacię Bigster w wersji Hybrid 155 Journey. SUV był więc bardzo bogato wyposażony. W standardzie znajdziemy tu już 18-calowe felgi, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, czy elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. We wnętrzu czeka na nas 10,1-calowy ekran centralny, dwustrefowa klimatyzacja oraz elektrycznie regulowany fotel kierowcy. 

Dacia Bigster SUV silnik cena spalanie moc osiągi hybryda benzyna lpg gaz opinie oceny
fot. Dacia
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również