MG HS jest przebojem, a nowy SUV S6 może być hitem w segmencie pojazdów bez grama paliwa
Polacy dostrzegli w nowych MG HS i ZS świetną alternatywę na dobrze wyposażony rodzinny samochód. Szczególnie ten pierwszy model jest w stanie przekonać wielu swoją kompletną ofertą uwzględniającą trzy rodzaje mechaniki do wyboru. Dobrze wyposażony i z nowoczesną stylistyką jest w sam raz dla oszczędnych i dla tych, którzy nie chcą rezygnować z dynamiki i osiągów.
Fakt, że MG stało się niekwestionowanym liderem w Polsce i ma bardzo dużą przewagę nad chińskimi konkurentami, pozwala realizować zagraniczną strategię giganta SAIC. Jest całkiem sprytna, bo polega na wprowadzaniu zaawansowanych modeli elektrycznych (od marek takich jak Rising czy IM Motors) na rynki globalne pod zmienioną nazwą i marką MG. Realizacja tego planu niedługo zostanie wcielona w życie. To nie jest dobra wiadomość dla marek stawiających na kompletną ofertę w segmencie elektrycznych SUV-ów.
MG właśnie zaprezentowało swój nowy, całkowicie elektryczny SUV, S6 EV, bo przedtem zrobiło to nieoficjalnie. Kolejny model jest już w fazie produkcji. Nazywa się S9 i wiemy, jak wygląda i wypada pod kątem bezpieczeństwa. To znów dzięki testom Euro NCAP, które trafiły do publicznej wiadomościi. Co wiadomo o nadchodzących dwóch SUV-ach oprócz tego, że zdaniem EuroNCAP zasłużyły na pięć gwiazdek?

Specyfikacja MG S6 EV przestała być tajemnicą
Kilka dni temu MG oficjalnie zaprezentowało w Chinach i w Wielkiej Brytanii swój nowy model S6 EV. Wcześniej mogliśmy go już oglądać dzięki prezentacji z testów bezpieczeństwa Euro NCAP. Nowy model pod szyldem Morris Garage to w pełni elektryczny samochód, przeznaczony głównie na rynki zagraniczne.
Jeśli chodzi o wymiary, to długość, szerokość i wysokość S6 EV, to wynoszą odpowiednio 4708/1912/1664 mm. Rozstaw osi wynosi zaś 2940 mm. Model, który doczekał się oficjalnej prezentacji w Wielkiej Brytanii, jest dostępny w trzech różnych wariantach: Long Range, Trophy Long Range i Trophy Dual Motor.
Jeśli chodzi o zasięg, to pierwszy proponuje silnik o łącznej mocy 244 KM i łączny zasięg 530 km. Drugi wariant dokłada do tego dużo wyposażenia podnoszącego komfort i poziom rozrywki. Wersja Trophy Dual Motor ma moc 361 KM (540 Nm) i kusi połączeniem przyczepności i osiągów. Przyspiesza do setki w 5,1 sekundy i proponuje zasięg 488 km (według WLTP). Ponadto chwali się ultraniskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cd wynoszącym 0,27.
Nowe MG S6 niezależnie od wyboru uwzględniają naładowanie akumulatora od 10 do 80% w 38 minut (za pomocą szybkich ładowarek). Samochód otrzymał również pięć trybów jazdy z pięcioma trybami odzyskiwania energii, w tym tryb One-Pedal.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to wszystkie wersje MG S6 EV otrzymały 10,25-calowy wyświetlacz kierowcy o wysokiej rozdzielczości i 12,8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Modele Trophy korzystają z wyświetlacza Head-Up, który prezentuje najważniejsze informacje o pojeździe, bezpieczeństwie oraz wskazówki nawigacyjne.

Euro NCAP znowu to zrobiło, tym razem ujawniło hybrydowego SUV-a S9 PHEV
To chyba staje się nawykiem, bo EuroNCAP po raz kolejny dokonało przepremierowego pokazu możliwości nnowego SUV-a MG. Nachodzący model nazywa się S9 i trafi do europejskiego portfolio Morris Garage, jako przeprojektowana wersja Rising R7.
Nie jest to zupełna nowość, bo marka samochodów z Wielkiej Brytanii, która przekształciła się w chińską, zaprezentowała go na salonie samochodowym w Genewie w 2024 r. Oprócz MG S9 publiczność oglądała sedana MG9. Pod nowymi emblematami kryją się modele bazujące na Rising F7 i R7 obecnych na chińskich drogach. Jeśli ta nazwa nic ci nie mówi, to Rising to seria samochodów elektrycznych z logo Roewe. Marki, która także należy do giganta SAIC.
Nie jest tajemnicą, że sprzedaż modeli Roewe w Chinach mocno rozczarowała SAIC, więc sprawdzi, czy wystarczy umieścić na nich logo MG, by Europejczycy otworzyli portfele. Ta sprytna strategia niedługo zostanie wcielona w życie.
Nowy SUV o nazwie MG S9 nie będzie jednak w 100% elektryczny. To propozycja dla tych, którzy celują w rodziny wydajny samochód, który może przewieźć nawet 7 pasażerów. Mierzący 4,90 metra S9 wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in może być przebojem.
Ze swoją dużą atrapą chłodnicy, która zajmuje większą część przodu, stylistycznie ( jak zobaczysz na poniższym teście) nawiązuje do rodziny modeli MG. Wiele jednak dziedziczy od mało znanego w Europie chińskiego odpowiednika. Wydajny i w nowoczesnej stylistyce SUV może ukraść klientów Renault Espace, Peugeot 5008, Volkswagen Tayron i Skodzie Kodiaq. Stanie się to już wiosną 2026 roku, kiedy trafi na europejski rynek. Oficjalnej prezentacji należy oczekiwać w najbliższym czasie. Kluczem do sukcesu obu nowości MG będzie jak zwykle konkurencyjna relacja ceny i jakości. Pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa, jakie uzyskał ten nowy SUV dla Europy to najlepsza, przedpremierowa rekomendacja.
