Hyundai i30 III generacji to bardzo uniwersalny samochód w świetnej cenie
Koreański producent proponuje teraz swoje rodzinne kombi na bardzo atrakcyjnych warunkach. W efekcie samochód, który może się pochwalić jednym z największych bagażników w segmencie C kombi to okazja, o której nie sposób nie wspomnieć.
Hyundai i30 po liftingu sprawdza się i w codziennym użytkowaniu i na wyjazdy za miasto. W wersji rodzinnej bagażnik o pojemności 602 litrów pozwala porzucić zakup SUV-a, by podróżować z rodziną ekonomicznie i komfortowo. Rabat, etykieta eko i więcej niż dobre wyposażenie, sprawia, że Hyundai i30 to jedna z najlepszych, niedrogich ofert na naszym rynku.
Bardzo funkcjonalny i30 uwzględnia dodatkowe, przydatne schowki pod podłogą bagażnika. To atut, który pomaga utrzymać porządek, co jest kluczowe w rodzinnym samochodzie. Ponado kierowcy chwalą ten model za dobrą ergonomię wnętrza i komfort jazdy. Często mówi się, że i30 to jeden z tych modeli, które zaprojektowano według „starej, dobrej szkoły”, ale wzbogacono o nowoczesne technologie. Jeśli duży bagażnik, wystarczającą przestrzeń dla 5 pasażerów oraz mix dobrej relacja ceny do wyposażenia i niezawodności, to warto przyjrzeć się tej propozycji. Zwłaszcza że może zniknąć i nie wrócić do katalogu marki.

Wszystko co dobre szybko się kończy- rodzinny i30 także
Producent podzielił gamę swojego rodzinnego i30 na 5 poziomów wyposażenia: Pure, Modern, Smart, Smart Plus i N Line. Jeśli chodzi o mechanikę, to wyprzedażowa oferta uwzględnia postrzegane jako trwałe i oszczędne jednostki:
– 1,5 DPI o mocy 96 KM, współpracującą z manualną skrzynią biegów,
– 1,0 T-GDI o mocy 100 KM współpracującą z manualną bądź automatyczną skrzynią biegów,
– 1.5 T-GDI współpracującą z układem miękkiej hybrydy 48V o mocy 140 KM oraz manualną bądź automatyczną skrzynią biegów.
W porównaniu do innych samochodów silniki tego modelu charakteryzuje się jako te z umiarkowanym spalaniem i niskimi kosztami serwisowania. Średnie zużycie paliwa w konfiguracji z technologią MHEV to ok. 6-6,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Hyundai i30 to uniwersalny samochód, który oferuje teraz wszystko za sporo mniej. Świetnie wyposażone wersje szybko znikają ze względu na zniżkę o 8 000 zł cenie. Także ze względu na fakt, że w kolejnej generacji, tego modelu wersja kombi może nie być kontynuowana, a jeśli będzie to w obecnej formie.

Hyundai i30 Wagon- jaki silnik i wyposażenie wybrać?
Poziom wyposażenia Modern okazał się dla Polaków na tyle kuszącą opcją, że niemalże zniknął z cennika. Podobnie jak i30 Smart Plus z mechaniką hybrydową o mocy 140 KM, który nie jest już do dostania.
Warto jednak wiedzieć, że wciąż można sobie kupić rodzinne kombi z manualną skrzynią biegów Modern za 100 900 zł, albo i30 Pure z benzynową jednostką o mocy 96 KM (95 900 zł). Jeśli liczy się cena, to Hyundai uwzględnia w ofercie zakup i30 Modern z jednostką 1.0 T-GDI 6MT (100KM) za 84 900 zł (MY2025, PY2024). Warto także wziąć także pod uwagę wersje mild hybrid (MHEV) 48V Smart i N Line. Taki rodzinny samochód o mocy 140 KM można sobie teraz kupić za odpowiednio 119 500 i 126 500 zł.
Najtańszy Hyundai i30 Pure z roku modelowego 2025 w cenie poniżej 96 000 zł uwzględnia system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, cyfrowe radio DAB, nawigację z usługami Hyundai LIVE i systemem Bluelink. Samochód posiada także łączność Android Auto i Apple Car Play, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania. W efekcie to propozycja, która nie wymusza oszczędności na bezpieczeństwie i funkcjonalnościach takich jak podgrzewana tylna szyba, czy system monitorowania tylnej kanapy. Jeśli te chechy są priorytetem, a niekoniecznie prestiż czy najnowocześniejsza, cyfrowa kabina, to jest to świetny wybór.
Hyundai udowadnia, że dobry, ładny, niedrogi samochód, który ma wszystko nie musi być od Dacii, ani chińskich marek. Koreańskie kombi to bardzo rozsądny, praktyczny i świetnie oceniany samochód rodzinny. Wielu rezygnuje dla niego z zakupów u Kia i Skody. Nowy i30 Wagon jest wyraźnie krótszy i łatwiejszy do parkowania w zatłoczonych miejscach niż czeska propozycja.