Duży rodzinny SUV z USA znów jest popularny. W takiej cenie nie trzeba się dwa razy zastanawiać

SUV w dzisiejszym świecie ma pełnić rolę samochodu rodzinnego. Są tacy, którzy nadal wybierają minivany, czy kombi, natomiast ogólny trend jest oczywisty i nie da się temu zaprzeczyć. Wybór na rynku jest ogromny i każdy jest w stanie znaleźć auto pod siebie. Ten konkretny model zdecydowanie nie należy do najbardziej popularnych opcji. Nie oznacza to jednak, że nie warto się nim zainteresować. Szczególnie biorąc pod uwagę to, ile kosztuje.

opony więzienie za przekroczenie prędkości przepisy rządowy projekt ustawy prawo jazdy przepisy samochód
Podaj dalej

Spis treści:

  • Powrót do Chevroleta?
  • Rodzinny SUV znów przyciąga
  • Silniki i wyposażenie
  • Atrakcyjne ceny

SUV z gatunku nieoczywistych

Powiedzieć, że Chevrolet nie jest w Europie najbardziej popularną marką, to jak nie powiedzieć niczego. Ale czy może być inaczej, skoro amerykańskiego producenta po prostu na tym rynku nie ma? I to od ponad 10 lat. Przyczyny takiego stanu rzeczy zostawmy jednak z boku – nie ma to już większego znaczenia. Fakty są takie, że przed laty marka miała w naszej części świata pewne grono swoich fanów. A modele takie, jak Captiva, tylko pomagały w budowaniu jej pozycji. Choć dziś nie jest już produkowany… dla wielu osób może okazać się ciekawą opcją.

SUV Chevrolet Captiva silnik cena ceny spalanie moc osiągi USA sprowadzony opinie oceny zalety wady
fot. Chevrolet

Chevrolet Captiva to duży, masywny SUV segmentu D. Choć widać w nim amerykańskie naleciałości, był to samochód przeznaczony na rynek globalny – a więc również ten europejski. Wiele osób powie, że to idealne auto rodzinne. Pomieści aż siedem osób, zaś kiedy nie ma takiej potrzeby i ostatni rząd siedzeń jest złożony, w bagażniku tworzy się przestrzeń, która pomieści niemal wszystko, o czym moglibyśmy pomyśleć. Jednocześnie, Chevrolet nie jest zbyt ciężki – bardzo daleko mu do wagi 2 ton. To duży plus. Plusem była też zresztą możliwość wyboru różnych rodzajów skrzyni biegów, czy napędu.

Dziś to doskonały wybór?

Amerykański SUV był bardzo dobrze wyposażony. Mowa tutaj m.in. o rozbudowanych systemach bezpieczeństwa, asystentach jazdy, komfortowych fotelach i wszystkim tym, co w ówczesnej motoryzacji było standardem. Silniki benzynowe miały pojemność od 2.4 do 3.2 litra, wliczając w to V6. Ich moc to zakres od 136 do 258 koni mechanicznych. Były też oczywiście diesle – 2.0 lub 2.2 o mocy od 127 do 184 koni. Jednostki wysokoprężne były oczywiście tym bardziej ekonomicznym wyborem i cieszyły się w Europie sporą popularnością.

Mamy tutaj zatem do czynienia z dużym, przestronnym, rodzinnym SUV-em. Może mieć napęd na cztery koła i ma świetne silniki. Jest samochodem maksymalnie bezpiecznym, co potwierdza wynik 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Chevrolet Captiva pod wieloma względami może być dziś dokładnie tym, czego szuka wielu kierowców. A to, że nie jest to najpopularniejsza konstrukcja? Wielu osobom może to w niczym nie przeszkadzać. Szczególnie, kiedy wspomnimy o cenach. Pierwsze roczniki kupimy dziś bez problemu w okolicach 10 tysięcy złotych. W 2011 roku do sprzedaży trafiła odświeżona Captiva bo bardzo poważnym faceliftingu. Te egzemplarze znajdziemy dziś w okolicach 20 tysięcy – to nadal niewiele jak za tak jakościowy samochód.

Zdjęcie główne: rawpixel.com / freepik.com

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również