Stellantis ze swoim Leapmotor D19 chce mieć ostatnie słowo. Wszyscy są zainteresowani tym, co kryje przedni bagażnik SUV-a

We wrześniu 2025 roku marka Stellantis oznajmiła światu, że szykuje się do debiutu SUV-a z trzema rzędami siedzeń. W październiku Leapmotor D19 trafił do przedsprzedaży w Chinach, gdzie wystarczy wpłacić depozyt w wysokości 999 juanów, by cieszyć się SUV-em stawiającym na ultraluksusową technologię.

SUV Leapmotor D19 ceny, specyfikacja
Podaj dalej

Leapmotor D19 podbił publiczność ujawnioną specyfikacją przedniego bagażnika

Marka wspierana przez znany nam koncern Stellantis oferuje w Polsce trzy modele namiarę czasów. Czwarty już jest w drodze i już budzi ogromne zainteresowanie, choć nie jest SUV-em. Tymczasem w Chinach publiczność oszalała na punkcie nowego produktu wysokiej klasy o nazwie D19.

Ten ponad 5-metrowy model Leapmotor z trzema rzędami siedzeń wyróżnia się innowacjami i mnóstwem technologii. Zanim trafił do oferty, testowano go m.in. na pustyni Gobi. Wszystko po to, by każda z dwóch wersji mechanicznych stanowiła o prawdziwym luksusie i zaawansowanych technologiach z najwyższej półki. To co ostatnio skupia uwagę chińskiej publiczności to ujawniona specyfikacja przedniego bagażnika Leapmotor D19. Ujawnił ją Cao Li, wiceprezes Leapmotor Technology.

Na zdjęciach krążących w internecie widać, że przedni bagażnik D19 wyposażono w gniazdko elektryczne 220 V. Dzięki temu można do niego podłączyć bezpośrednio większość popularnych urządzeń gospodarstwa domowego. Jadąc D19 w trasę, można otworzyć przedni bagażnik i sięgnąć po ekspres do kawy, lampkę kempingową, czy czajnik. Bardzo ważnym punktem jest to, że przedni bagażnik ma również kanał odpływowy, ułatwiający jego czyszczenie. Ci bardziej spostrzegawczy zauważyli, że przednie przelotowe światło zamontowane na masce włącza się jednocześnie z otwarciem przedniego bagażnika.

Przedni bagażnik w kształcie litery L w modelu D19 to niewątpliwie jedna z niekonwencjonalnych innowacji systemowych firmy Leapmotor. Łączy praktyczność i estetykę z bezpieczeństwem pieszych, co czyni go czymś, na co warto czekać. Publiczność oszalała na punkcie funkcjonalności tego SUV-a do tego stopnia, że wielu w komentarzach zamierza zrezygnować z innych modeli, które zdążyli zarezerwować.

Leapmotor D19 SUV
Cao Li, wiceprezes Leapmotor Technology podbił publiczność specyfikacją przedniego bagażnika D19, źródło: Weibo

Imponująca prezencja SUV-a skrywa najwyższy poziom technologii i komfortu

Leapmotor o rozstawie osi powyżej 3 metrów skrywa w kabinie oprócz foteli ze skóry Nappa Zero Gravity 120° takie funkcjonalności, jak komora tlenowa klasy samochodowej, czy 60-calowy wyświetlacz AR-HUD. Podczas podróży na dużych wysokościach można się więc cieszyć „wolnością tlenową” bezpośrednio w swoim samochodzie.

Duże wrażenie robi także inteligentna projekcja megapikselowa, inteligentnych adaptacyjnych świateł drogowych ADB. Leapmotor D19 wykorzystuje także inteligentne dynamiczne oświetlenie dywanowe i inteligentny język światła powitalnego. Z tyłu wisienką na torcie oświetleniowej technologii „Happy Pixels” jest inteligentny interaktywny ekran świetlny ISD. Ultraszeroka kurtyna świetlna o szerokości 1958 mm z 11 025 diodami LED.

Leapmotor D19 oferowany w 5 naturalnie harmonijnych kolorach jest w dwóch opcjach mechanicznych. Hybrydowej o przedłużonym zasięgu oraz elektrycznej. To właśnie ta druga przekonuje wielu przednim bagażnikiem.

Leapmotor D19 ceny, specyfikacja
foto: materiały producenta

Leapmotor D19 ma specyfikację mechaniczną na miarę czasów

Flagowy SUV Leapmotor w pełni elektryczny w układzie 6 miejsc (lub 7 miejsc EREV) ma akumulator o pojemności 115 kWh i zasięg do 720 km. Zbudowany na platformie wysokiego napięcia 1000 V, może zwiększyć zasięg o 350 km w zaledwie 15 minut ładowania i ma maksymalną moc wyjściową 540 kW.

Wersja o zwiększonym zasięgu wykorzystuje układ silnik spalinowy + dwa silniki elektryczne. Pierwszy służy jako generator energii i może zarówno wytwarzać energię elektryczną, jak i napędzać samochód. Cały układ napędowy D19 jest o ponad 60 kg lżejszy niż tradycyjne systemy o zwiększonym zasięgu. W związku z tym zapewnia o 5% większy zasięg łączny i moc wyjściową 540 kW.

Hybrydowy D19 wyposażony w akumulator o pojemności 80,3 kWh, zapewnia zasięg wyłącznie elektryczny 500 km, uzupełniony o 40-litrowy zbiornik paliwa. Ponadto obsługuje szybkie ładowanie 800 V i w standardzie oferuje nowy „hybrydowy system akumulatorów” firmy CATL. Ten reklamuje się na świecie jako pierwszy, w którym zintegrowano akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe i litowo-jonowe w jednym ogniwie.

Największy jak dotąd model Leapmotor w wersji elektrycznej przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy. D19 w wersji o zwiększonym zasięgu robi to w niecałe 4 sekundy. Dostawy nowego modelu w Chinach zaplanowano na pierwszą połowę 2026 roku. Jeśli chodzi o cenę D19, to mówi się, że będzie oscylować w granicach 250 000–300 000 juanów. To stanowi odpowiednio równowartość 128 000 – 154 000 zł.

Ostatni wzrost sprzedaży Leapmotor wynika w dużej mierze z udanej strategii oferowania „wysokiej jakości produktów w przystępnych cenach”. Konkretnie unikania wygórowanych cen premium i skupienia się na ujednoliconym podejściu, które integruje produkt, technologię i globalizację. Dziewięciomiesięczny nieprzerwany wzrost Leapmotor nie jest więc przypadkiem. Konkurencyjne produkty, samodzielnie opracowane technologie i ekspansja zagraniczna to recepta na sukces, która cieszy Stellantis.

Leapmotor D19 ceny, specyfikacja
foto: materiały producenta
D19 SUV EV EREV
foto: materiały producenta
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również