Klon Toyoty RAV4 obcina konkurencyjny cennik o 10 000 zł
Nie jest tajemnicą, że wielu Polaków marzy o tym, by postawić w garażu hybrydowego SUV-a Toyoty RAV4 PHEV. Ten oszczędny wariant oprócz tego, że niezawodny pozwala poruszać się na dystansie 75 km bez paliwa. Dodatkowo ma moc 306 KM, inteligentny napęd na wszystkie koła AWD-i i przyspiesza do 100 km/h w czasie 6 sekund. Dla wielu przeszkodą jest cennik tego modelu, który nawet na wyprzedaży modelu ma cenę zaporową 215 200 zł.
Poszukiwania samochodu ze znacznie niższą ceną początkową, który łączyłby wydajność Toyoty, dobre wyposażenie i nie rezygnowałby z osiągów, mogą nas zaprowadzić do salonów MG. Oferta producenta, nad którym rozwinął pieczę chiński gigant SAIC, uwzględnia obecnie bardzo atrakcyjne warunki finansowania.
Morris Garage, które podbiło polską publiczność bezkonkurencyjną ofertą równoważącą wydajność, osiągi i koszty bliżej wielu portfeli ma klona RAV4. Na dodatek przyciął on cennik o 10 000 zł. Katalog MG HS PHEV o łącznej mocy 200 KM uwzględnia dwa poziomy wyposażenia: Excite i Exclusive. Nie jest jednak tajemnicą, że żaden nie oszczędza na wyposażeniu. Dodatkowo codzienne dojazdy do pracy nie wymagają grama paliwa na dystansie do 100 km. W związku z tym tańszy względem Toyoty RAV4 PHEV o 60 700 zł SUV, to opcja warta rozważenia. Zwłaszcza że konfiguracja mechaniczna nie wymusza rezygnacji z osiągów i sprawnego wyprzedzania.

SUV MG osiąga prędkość 100 km/h w 6,9 sekundy i pojedzie z prędkością 200 km/h
Na polskim rynku MG HS PHEV dorobiło się pozycji jednej z najbardziej konkurencyjnych alternatyw dla droższych hybrydowych SUV-ów typu plug-in. Z silnikiem porównywalnym do tego z Toyoty RAV4 PHEV można go postawić w garażu, wydając jedynie 154 500 zł. Tyle zapłacimy za wersję Excite chińskiego SUV-a, która nie każe nam z niczego rezygnować.
Na długiej liście wyposażenia MG HS PHEV Ecite znajdziemy między innymi:
– cyfrowy wirtualny kokpit o przekątnej i kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala,
– 4 porty USB-A (2 z przodu i 2 z tyłu)
– jednostrefową klimatyzację automatyczną z nawiewem na tylną kanapę (można ją włączać zdalnie przez aplikację),
– bezkluczykowe otwieranie z przyciskiem uruchamiania,
– łączność bezprzewodową z Apple CarPlay i Android Auto,
– tylne czujniki parkowania i kamerę cofania HD z liniami prowadzącymi,
– MG Pilot,
– wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą,
– nawigację satelitarną,
– Bluetooth,
– felgi aluminiowe 19″ cali.
Dodatkowo chiński SUV nie oszczędza na bezpieczeństwie, uwzględniając szereg systemów asystujących. Na przykład system monitorowania martwego pola i ostrzegania przed otwarciem drzwi. Ponadto każdy z 6 kolorów nadwozia nie wymaga żadnej dodatkowej opłaty. Wersja Exclusive teraz w cenie 163 500 zł uwzględnia wszystko, co potrzebne, a nawet więcej. Między innymi kontrolę pojazdu głosem, system kamer 360 stopni z kompletem czujników parkowania.

Jakie są opinie na temat MG HS plug-in hybrid?
Hybryda z wtyczką MG HS cieszy się dobrą opinią użytkowników. Chiński SUV jest ceniony za komfort jazdy i przestronne wnętrze. To oprócz dobrego wyposażenia i konkurencyjnej ceny ważne atuty tego modelu. Wersja hybrydowa PHEV wyróżnia się ponadto względem rywali niższym zużyciem paliwa w trybie mieszanym.
Zawieszenie nastawione na komfort i precyzyjny układ kierowniczy pozwalają przymknąć oko na nieco słabą widoczność z powodu grubych słupków MG HS. Wielu recenzentów twierdzi, że pod względem właściwości jezdnych hybrydowy model MG zachowuje się bardzo podobnie do odmiany spalinowej i wypada lepiej niż Jaecoo 7 SH. Wisienką na torcie poszukujących wydajnego SUV-a w dobrych pieniądzach jest ponad 500 litrów pojemności bagażowej. W modelu PHEV to bardzo dobry wynik, zwłaszcza że bagażnik jest bardzo ustawny.
Jeśli szukasz samochodu z dłuższym zasięgiem elektrycznym, dobrymi osiągami i niższą ceną zakupu niż Toyota RAV4, to model MG warto wziąć pod uwagę. Dla Polaków to referencyjna opcja na średniej wielkości SUV-a z wydajnym napędem przy ograniczonych kosztach.