Najnowszy raport PZPM potwierdza, że sprzedaż hybryd plug-in w Polsce niemal się podwoiła (+96,9 proc.). Od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano 21 497 PHEV-ów. Z tego aż 3 195 szt. w zeszłym miesiącu, co rok do roku stanowiło poprawę o 160,6 proc. Po trzech kwartałach ich udział w rynku to już 5 proc. Dla porównania nowe auta z LPG mają go tylko 2,9 procenta (12 492 szt.).

Toyota i Volvo nadają ton
Po hybrydy plug-in Polacy najczęściej chodzą do salonów Toyoty (2 767 szt.). Jej głównym konkurentem jest Volvo z wynikiem 2 305 rejestracji. Reszta stawki odstaje od najlepszej dwójki, choć w tym segmencie wyniki rosną niemal każdemu.
Podium uzupełnia Mercedes (1 651 szt.), ale ma tylko jedną rejestrację zapasu nad chińskim BYD (1 650 szt.). W grze o podium są też BMW (1 610 szt.) oraz Audi (1 527 szt.). Do tego wyścigu podłączają się też Lexus (1 424 szt.) i Jaecoo (1 364 szt.). W Top 10 są aż 3 chińskie marki, bo Omoda (917 szt.) już wyprzedza Volkswagena (912 szt.).

Jeśli hybryda plug-in, to najlepiej SUV
Nadwozie SUV zdecydowanie dominuje w rankingu modelowym tegorocznych rejestracji PHEV-ów w Polsce. Po tytuł bestsellera zmierza Toyota (1 750 szt.), ale na podium towarzyszą jej chińskie BYD Seal U DM-i (1 496 szt.) oraz Jaecoo 7 Super Hybrid (1 364 szt.). Poważnym kandydatem do podium jest też Volvo XC60 (1 271 szt.), czyli bestseller ubiegłego roku.
W czołowej piątce jest jeszcze Lexus NX (979 szt.), który miał najwięcej rejestracji w segmencie 2 lata temu. Jednak o Top 5 chce powalczyć też Toyota RAV4 Plug-In Hybrid (947 szt.) oraz nowy, chiński flagowiec Omoda 9 (917 szt.). W wariancie PHEV świetnie sprzedają się też MG HS (717 szt.) i Volvo XC90 (692 szt.). BMW Serii 5 (574 szt.) jest jedynym nie-SUV-em w pierwszej dziesiątce.