Dacia za 59 tys. zł pokazuje bestsellerowi MG, że tutaj król jest tylko jeden. Odwinąć się spróbują także tanie hity Renault i SEAT-a

Dacia Sandero / samochód dla biedaków / wnętrze / Dacia Media Control System
Podaj dalej

Hiszpania jest krajem, w którym wyjątkowo entuzjastycznie przyjęto markę MG. Jej bestsellerowy SUV został wiceliderem rynku i do niedawna miał realne szanse nawet na 1. miejsce. Jednak europejscy rywale wzięli sprawy w swoje ręce. Dacia zaliczyła tam kapitalny miesiąc, ale i forma konkurencji sprawia, że hit MG nie może być pewny nawet podium.

Coraz więcej nowych samochodów w Hiszpanii

Hiszpański rynek motoryzacyjny należy do jednych z największych w Europie. Z najnowszych danych ANFAC wynika, że od stycznia do września 2025 r. sprzedano tam 854 658 nowych samochodów. To o 14,8 proc. więcej niż po trzech kwartałach 2024 r. Sam wrzesień był wyjątkowo obfity, bo doszło 85 167 rejestracji, czyli o 16,4 proc. więcej niż rok temu.

Dacia Sandero z automatem
Dacia Sandero. // fot. materiały prasowe

Hitem września była Dacia Sandero (3 449 szt.), która zdystansowała konkurencję. Dla najtańszego tam w ofercie modelu (w przeliczeniu ok. 59 tys. zł) to 7 zwycięski miesiąc z rzędu w Hiszpanii. Mocnym akcentem kwartał zakończyła też Tesla Model 3 (1 976 szt.), która na podium wyprzedziła Renault Clio (1 817 szt.). Top 5 zeszłego miesiąca uzupełniły Toyota C-HR (1 784 szt.) oraz SEAT Ibiza (1 766 szt.).

Dacia Sandero pogrzebuje nadzieje MG ZS

Udany wrzesień pozwolił Dacii Sandero (28 766 szt.) odskoczyć całej stawce w rankingu modelowym. Drugie MG ZS (19 251 szt.) bardziej musi oglądać się za siebie, bo rywale za nią wyraźnie odrobili. Trzecie Renault Clio ma już 18 075 rejestracji, a szanse na podium ma także SEAT Ibiza (17 369 szt.).

MG ZS ceny cena SUV chiński używany nowy hybryda benzyna elektryczny
MG ZS. // fot. materiały prasowe

Do czołowej piątki powróciła Toyota Corolla (16 591 szt.), ale SEAT Arona jest bardzo blisko (16 324 szt.). Choć to udany rok w Hiszpanii dla Peugeota 208 (15 583 szt.), to Top 7 pozostaje niepewne z racji niemniejszego popytu na Hyundaia Tucsona (15 483 szt.). Pierwszą dziesiątkę po 9 miesiącach zamykają Nissan Qashqai (14 700 szt.) oraz Renault Captur (14 494 szt.).

Ostra rywalizacja o Top 5

Po trzech kwartałach liderem hiszpańskiego rynku samochodowego pozostaje Toyota (73 682 szt.). Siłą numer 2 w tym roku jest Renault (60 674 szt.), które trzyma za sobą Volkswagena (56 131 szt.). Na tym etapie roku z podium pożegnał się SEAT (50 506 szt.).

Renault Clio
Renault Clio. // fot. materiały prasowe

Zaciętą rywalizację obserwujemy o piątą lokatę między Hyundaiem (48 809 szt.), Dacią (48 659 szt.) oraz Kią (48 295 szt.). Za ósmym Peugeotem (43 124 szt.) sklasyfikowano najpopularniejszą tam markę premium, czyli Mercedes (38 173 szt.). W czołowej dziesiątce zadomowiło się chińskie MG (35 264 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również