Materiał powstał przy współpracy z firmą Volvo
Milionowa hybryda typu plug-in od Volvo

Firma przechodzi transformację w kierunku w pełni zelektryfikowanego producenta samochodów. Jednakże, to hybrydy typu plug-in stanowią obecnie istotny filar rozwoju firmy, co potwierdza osiągnięty we wrześniu kamień milowy. Samochody PHEV stanowiły 23% globalnej sprzedaży szwedzkiego producenta w pierwszej połowie 2025 roku. Wzrosła ona z prawie 46 000 sztuk w 2019 roku do ponad 177 000 sztuk w 2024 roku. Jest to możliwe przez silny popyt na modele XC60 oraz XC90 PHEV we wszystkich trzech głównych regionach sprzedaży.
XC60 był najlepiej sprzedającym się pojazdem PHEV w Europie w 2024 roku. W ciągu ostatnich trzech lat przewodził także segmentowi premium PHEV na świecie. W 2025 roku szwedzki producent nadal pozostaje liderem na tym polu. Zarówno XC60, jak i XC90 w zeszłym roku zostały odświeżone, co wzmocniło ich atrakcyjność na kluczowych rynkach takich jak Szwecja, USA i Chiny.
Dzięki dużemu popytowi na hybrydy typu plug-in, Volvo ma najwyższy udział w całkowitej sprzedaży spośród wszystkich producentów premium. Kontynuuje również wprowadzanie na rynek nowych pojazdów hybrydowych, czego dowodem jest niedawno wprowadzony na rynek SUV XC70. To pierwsza hybryda typu plug-in o dużym zasięgu i zasięgu elektrycznym przekraczającym 200 kilometrów.

Trochę elektryk, trochę spalinowy
Wewnętrzne dane Volvo pokazują, że pojazdy PHEV są często użytkowane tak, jakby były w pełni elektryczne. Ale szczególnie dotyczy to obszarów miejskich. Kierowcy pojazdów Volvo z hybrydami typu plug-in korzystają średnio z samochodu bez silnika spalinowego przez około połowę całkowitego czasu jazdy.
Erik Severinson, dyrektor handlowy Volvo Cars: – Jesteśmy zaangażowani w całkowicie elektryczną przyszłość i osiągniemy ją w tempie, które odpowiada naszym klientom. Nasze hybrydy typu plug-in stanowią kluczowy pomost do tej przyszłości dla tych klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na całkowicie elektryczny napęd. Inwestując i rozwijając naszą obecność w rosnącym segmencie pojazdów w pełni elektrycznych, będziemy również nadal unowocześniać i odświeżać nasze hybrydy. Dzięki temu zyskujemy więcej czasu na rozbudowę infrastruktury ładowania. To ułatwi nam przejście na w pełni elektryczny świat.
Volvo jest wiodącym producentem hybryd plug-in od ponad dekady. Swój pierwszy model PHEV firma wprowadziła na rynek już w 2012 roku, kiedy to rozpoczęła sprzedaż hybrydy typu plug-in z silnikiem Diesla w modelu V60 kombi. Przez kilka kolejnych lat była jedynym globalnym producentem samochodów, który oferował wersję PHEV każdego modelu w swojej ofercie.
