Jeśli nic z Chin nie wchodzi w grę, to warto rozważyć konkurenta Hyundaia Kona
Były SsangYong nie poprzestał jedynie na zmianie właściciela i nazwy. Koreańska marka świadoma rosnącej w siłę konkurencji stawia na produkcję SUV-ów najwyższej klasy. Nowe propozycje to punkt zwrotny w ofercie producenta. Jednocześnie cennik pozostaje mocnym atutem względem rywali, co potwierdza ambicje KGM, by było nowocześnie, ale za rozsądną cenę.
W ofercie SUV-ów na miarę czasów KGM uwzględnia nowoczesny model o świetnej relacji jakości i ceny. Torres EVX proporcjami, projektem nadwozia, a przede wszystkim wykończeniem może uchodzić za premium. Na tle pozostałych modeli w katalogu marki znacznie się wyróżnia silnym nowoczesnym wizerunkiem pojazdu terenowego.
Dla KGM Torres EVX to nowy początek południowokoreańskiej marki, bo jednocześnie jest pierwszym, który potwierdza ambitny skok marki w elektryfikację modnego segmentu pojazdów. Z ogromnym bagażnikiem, przestronnym wnętrzem i przystępną ceną jest w sam raz na miarę czasów.
KGM Torres EVX dysponuje mocą 207 KM (339 Nm) i przejedzie bez grama paliwa do 462 kilometrów. Ponadto uwzględnia w standardzie solidne wyposażenie, często w lepszej cenie niż konkurencja. Użytkownicy cenią go za przestronne wnętrze i pakowność. Bagażnik z podwójną podłogą o pojemności 839 litrów należy do największych w klasie. Wystarczy złożyć kanapę, by przestrzeń bagażowa urosła do 1662 litrów. Docenia się także fakt, że z zewnątrz Torres EVX wyróżnia się wizualnie i jest dobrze wykonany. Spójrzmy zatem na relację ceny i wyposażenia.

Koreański SUV EVX to warta rozważenia rodzinna opcja
Torres EVX wyposażony na miarę czasów i oczekiwań klientów startuje z ceną 162 803 zł i uwzględnia 3 poziomy wyposażenia: Joy, Adventure i Wild. Model oferowany w promocji obniża cenę katalogową o 7000 zł i można go sfinansować środkami pozyskanymi z programu NaszEauto. Takie rozwiązanie obniża cenę SUV-a do 122 803 zł za wersję Joy i 148 993 zł za topową wersję Wild.
Kabina SUV-a odzwierciedla skok jakościowy KGM. Znajdziemy w niej dwa 12,3-calowe ekrany dla systemu wskaźników i multimediów. Cena jest miłym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę użyte materiały i poziom komfortu. Także pod tym względem Torres EVX trzyma wysoki poziom.
Biorąc pod uwagę, że KGM Torres EVX korzysta z baterii LFP o pojemności 73,4 kWh, to za niewygórowaną cenę otrzymujemy pakownego SUV-a z zasięgiem do 635 kilometrów z możliwością szybkiego uzupełniania zapasów energii. Torres EVX obsługuje szybkie ładowanie o mocy do 145 kW.
Cena wydaje się kwotą odpowiednio dostosowaną, biorąc pod uwagę, że na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:
– 12,3’calowy wyświetlacz systemu nawigacji, sterowania systemem audio i opcjami samochodu ,
– kompletne oświetlenie LED,
– duży pakiet systemów ADAS,
– Android Auto / Apple CarPlay,
– kamerę cofania (Typ – HD) i czujniki tylne parkowania,
– klimatyzację automatyczną dwustrefową z nawiewami na tylny rząd siedzeń,
– tempomat adaptacyjny (kontrolowany przez kamerę i radar),
– 2 gniazda USB typu C z przodu i 2 z tyłu,
– 18” felgi aluminiowe “diamentowe” z oponami 225 / 60,
– technologię V2L,
– gniazdo ładowania typu COMBO 7 PIN i ładowarkę pokładową 10,5 kW (3 fazową).
Pompa ciepła jest opcją dodatkową i wymaga dopłaty 4500 zł. Podsumowując Torres EVX to jeden z najbardziej racjonalnych zakupów w segmencie elektrycznych SUV-ów. Wyposażony we wszystko, co oferują drożsi konkurenci, ale nie poświęca efektywności i nowoczesnego wizerunku. Dla poszukujących nowoczesnego rodzinnego samochodu to propozycja, która zasługuje na uwagę.
