Chińczycy swoim nowiutkim hybrydowym SUV-em kradną sprzedaż Dacii, Skodzie i Toyocie
Jeśli cena jest problemem ciężko się zdecydować, który z modeli Dacii albo od chińskich marek jest najlepszą opcją. Omoda 5 jest bez wątpienia kuszącą opcją, ale Polacy zdecydowali, że jej najmocniejszy rywal wygrywa z jej ofertą pod wieloma względami. Marka MG notuje bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży, celując wyśmienicie w oczekiwania Polaków.
Chińczycy mogą chłodzić szampana, bo ich marka zajęła 13 pozycję w ogólnym rankingu popularności marek w Polsce w maju i rośnie w siłę. Polacy zdecydowali, że hybrydowy SUV MG HS jest atrakcyjniejszą opcją od Dacii Duster, Skody Kamiq i Omody 5. Tempo wzrostu rejestracji marki MG w lipcu 2025 roku (105,1%) było ponad dwudziestokrotnie wyższe niż średni wzrost całego rynku (4,8%). To oznacza, że Polacy docenili rozbudowane portfolio marki uwzględniające modele o wszystkich dostępnych napędach.
Wielką gwiazdą MG jest nowy HS, który po odświeżeniu wygląda nowocześnie, jest wszechstronny i oszczędny. Cena od 128 900 zł za świetnie wyposażonego SUV-a nie daje szans konkurencji. Nawet bagażnik o pojemności 507 litrów w podstawowej konfiguracji, który można powiększyć do 1484 litrów, daje mu przewagę nad wieloma rywalami.

Jeśli poszukujesz pakownego oszczędnego SUV-a to MG HS jest rozsądniejszą opcją
Schludny, ale także elegancki MG HS może być teraz wyposażony w nowoczesną hybrydową technologię Hybrid+ albo PHEV. Ta pierwsza jest przeznaczona dla tych, którzy nie chcą poszukiwać dostępu do wtyczki, by cieszyć się wydajnością i niższym spalaniem.
Hybrydowy układ napędowy łączy 1,5-litrowy silnik turbo benzynowy (140 KM) z silnikiem elektrycznym. W efekcie SUV MG oferuje łączną moc 224 KM. Płacąc mniej za MG Hybrid+ Polacy nie muszą zatem rezygnować z osiągów. Podobnie wygląda kwestia jakości i wyposażenia, ale także projekt i ergonomiczność kabiny przekona wielu. Wnętrze jest pełne technologii i oferuje jakość powyżej Dacii.
Chiński SUV z genami brytyjskiej marki okazuje się doskonałą rodzinną opcją nie tylko do miasta, ale i na dalekie podróże. Użytkownicy cenią ten model za osiągi, wszechstronność, komfort i oszczędność. Nawet w podstawowej wersji Excite znajdziemy szereg funkcjonalności i technologii. Lista wyposażenia zawiera takie elementy jak:
– podwójny ekran o przekątnej 12,3 cala,
– Android Auto™ i Apple CarPlay™,
– aplikacja iSmart Lite (na telefon) –
– kamerę cofania HD z liniami prowadzącymi i czujnikami parkowania z tyłu,
– nawigacja satelitarna,
– felgi aluminiowe 19″,
– kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą,
– klimatyzacja sterowana na ekranie dotykowym,
– kompletny pakiet systemów wspomagania prowadzenia o nazwie MG Pilot.
– reflektory LED z funkcją „Follow me home”,
– przednie i tylne światła przeciwmgielne.

Podsumowanie
Polacy, którzy zdecydują się wydać 139 900 zł na wersję Exclusive, dostają wszystko. Do listy funkcjonalności dołączy m.in automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, elektrycznie sterowana klapa bagażnika i bezprzewodowa ładowarka do telefonu.
Dodatkowo nowiutki SUV MG dzięki gwarancji na 7 lat lub 150 000 kilometrów umacnia swoją pozycję jako niezawodnego i kompletnego kompana. Połączenie konkurencyjnego stosunku ceny i specyfikacji oraz większej ilości opcji mechanicznych czynią MG HS bardziej rozsądną opcją. W tym przedziale cenowym trudno o lepszą opcję, która dodatkowo nie wymaga rezygnacji mocy i stylowego nadwozia. Nawet chiński gigant BYD nie jest w stanie przebić oferty swojego konkurenta.
źródło danych: statystyki IBRM Samar