Najnowszy raport PZPM wskazuje, że od stycznia do sierpnia 2025 r. w Polsce zarejestrowano już 18 302 auta z napędem PHEV. To o 88,9 proc. więcej niż po 8 miesiącach zeszłego roku. Tylko w zeszłym miesiącu przybyło ich aż 2 390 szt., co stanowi wzrost o 141,4 proc. rok do roku. Choć są mniej popularne od elektryków, to sprzedają się prawie 2 razy lepiej niż auta z LPG.

Volvo sprzedaje niemal tak dużo jak Toyota
Hybryda plug-in w Polsce jest szczególnie popularna u dwóch marek. Liderem jest Toyota (2 404 szt.), ale sporo sprzedaje ich także Volvo (2 184 szt.). Obie marki mają aż 25 proc. udziału w polskim rynku PHEV. Klienci poszukujący auta zużywającego około 1 litra paliwa na 100 km idą przede wszystkim do tych dwóch salonów.
Uwagę w segmencie zwraca szybka ekspansja Chińczyków. BYD (1 440 szt.) jest już na podium przed BMW (1 410 szt.), Mercedesem (1 373 szt.), Audi (1 229 szt.) i Lexusem (1 212 szt.). Ponad tysiąc rejestracji ma też Jaecoo (1 013 szt.), a za Volkswagenem (730 szt.) jest już MG (636 szt.).

Która hybryda plug-in sprzedaje się w Polsce najlepiej?
W tym roku najpopularniejsza hybryda plug-in to Toyota C-HR (1 537 szt.). Wiceliderem rankingu jest BYD Seal U DM-i (1 339 szt.), a czołową trójkę uzupełnia Volvo XC60 (1 215 szt.). Jaecoo 7 Super Hybrid (1 013 szt.) generuje cały wynik chińskiej marki w segmencie PHEV. To już popularniejszy wybór niż Lexus NX 450h+ (857 szt.) czy Toyota RAV4 (806 szt.).
Flagowe Volvo XC90 (667 szt.) jak na razie radzi sobie lepiej niż MG HS (636 szt.) oraz świeża Omoda 9 (562 szt.) Top 10 kompletuje BMW Serii 5 (524 szt.).