Ta Toyota to już ikona – dziś jest bardzo tania
Toyota Yaris pojawiła się na rynku w 1999 roku. Po sześciu latach ruszyła produkcja drugiej generacji samochodu, który stał się absolutnym hitem japońskiego producenta. Mijają lata, a pozycja Yarisa tak naprawdę się nie zmienia. A nawet jeśli, to na plus, bo z każdym rokiem zainteresowanie popularnym hatchbackiem tylko rośnie. Dziś chociażby w Polsce Yaris jest jednym z najważniejszych modeli marki Toyota i notorycznie trafia do pierwszej piątki najlepiej sprzedających się aut w naszym kraju. Co istotne – bez podziału na kategorie, pokonując przy okazji dziesiątki kapitalnych SUV-ów.

Wróćmy jednak do drugiej generacji. Ona nawet dzisiaj, pomimo upływu 20 lat od premiery, może być uznawana przez wiele osób jako dobry zakup. Oczywiście nie mówimy tutaj raczej o roli pierwszego samochodu w rodzinie, natomiast dla singli, czy par, szczególnie dla młodszych ludzi, to może być łakomy kąsek. Można tutaj bowiem kupić tani samochód, prosty w obsłudze, oszczędny, bezawaryjny a na dodatek niezbyt mocny, co przyda się mniej doświadczonym kierowcom. W takich sytuacjach plusem są też rozmiary, bo Yaris idealnie nadaje się do miasta a manewrowanie po wąskich uliczkach i parkingach nie będzie tu stanowiło żadnego problemu.
Ma już swoje lata, ale warto
Wśród najczęściej wymienianych zalet mamy tutaj przede wszystkim bezawaryjność. Zarówno w kontekście drobiazgów, jak i poważniejszych kwestii. Zresztą, nawet jeśli coś się dzieje, sieć serwisów jest potężna. W dodatku części dostępne są od zaraz i są one tanie. Samochód jest prosty w budowie, więc jakiekolwiek naprawy, czy serwisy, nie będą przesadnie wymagające. Yaris drugiej generacji oferowany był z silnikiem diesla o mocy 90 koni oraz z jednostkami benzynowymi o pojemności od 1.0 do 1.8 litra i o mocy z zakresu od 69 do 133 koni. To silniki trwałe i na ogół bardzo oszczędne.

Samochód uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, co sugeruje również najwyższy poziom bezpieczeństwa. Był dobrze wyposażony i wygodny. Zresztą, wyniki sprzedaży wprost mówią, że mamy tutaj do czynienia z jednym z najlepszych aut w swoim segmencie. To musi być swoista sztuka kompromisu i idealne połączenie wszystkich najważniejszych cech. Dziś najtańsze egzemplarze na rynku aut używanych znajdziemy już w okolicach 5 tysięcy złotych. I to nawet z rocznika 2008… nawet z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów.
Zdjęcia: Toyota